'Discutăm împreună cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteză Viena-Budapesta-București-Constanța. De la frontieră până la Constanța putem face acest tronson și fără fonduri europene. Anul acesta sperăm să finalizăm cel puțin proiectul prin care să putem începe realizarea construcției efective a liniei', a afirmat ministrul. Potrivit acesteia, autoritățile și-au propus ca, în anul 2020, trenul de mare viteză să poată circula cu 200 de kilometri la oră.

'Până la finalul perioadei 2014-2020 ne dorim ca în România să avem trenuri de mare viteză, trenurile de marfă să poată circula cu 120 de kilometri pe oră, cele de pasageri cu 160 de kilometri pe oră, iar trenul de mare viteză de la graniță la Constanța să circule cu 200 de kilometri pe oră', a mai spus Mănescu.

Ea a afirmat că, anii trecuți, autoritățile au pus accentul mai mult pe transportul rutier, în detrimentul celui feroviar, iar, în prezent, unul dintre obiectivele principale ale Ministerului Transportului este să transfere cât mai mult atât transporturile de marfă, cât și cele de pasageri, de pe rutele rutiere pe cele feroviare, care ar trebui să fie mai ieftine.

La finele lunii noiembrie, premierul Victor Ponta a declarat că, în urma Forumului de Afaceri China — Europa de Sud-Est, care a avut loc la București, partea chineză a venit cu propunerea pentru a-și promova noua tehnologie în materie de trenuri de mare viteză și a precizat că pentru început va exista un prim proiect-pilot cifrat la 500 de milioane de euro.