In sfarsit, grupul european MBDA a reusit sa patrunda in Statele Unite, in pofida dificultatilor din plan comercial. Intrarea pe piata americana, unde MBDA spera sa vanda racheta sa sol-aer Brimstone, s-a dovedit o misiune mai grea decat s-a crezut initial. Dar cel mai mare fabricant european de rachete si gigantul american al armamentelor Lockheed Martin au anuntat un acord de colaborare pe piata rachetelor navale.

Acest acord vizeaza integrarea rachetelor de la MBDA pe lansatoarele verticale (LSA) de la Lockheed Martin, in special pe MK 41 dupa standard NATO, si „exploarea altor oportunitati mutuale benefice”, potrivit comunicatului comun al celor doua societati. Aceasta apropiere ofera celor de la Lockheed Martin accesul la clientela MBDA (care echipeaza 24 de marine nationale) si la gama sa completa de rachete navale: sol-aer, anti-navale si rachete de croaziera.

Odata cu alianta Lockheed/MBDA, divortul gigantul american de compatriotul sau Raytheon pare consumat. De ce s-a produs despartirea? Pentru ca Raytheon vrea sa dezvolte propriul sau lansator, ceea ce, pentru Lockheed Martin constituie o incalcare a contractului lor de mariaj. Iar MBDA a profitat de aceasta „neintelegere de familie”, seducand Lockheed Martin, care are nevoie de un producator de rachete pentru a-si vinde lansatoarele verticale. O alianta care, acum, va concura cu Raytheon.

Mai ales acum, cand MBDA mizeaza enorm pe viitoarea racheta a britanicilor ANM (Common Anti-air Modular Missile), a carui versiune navala Sea Ceptor ar urma sa inlocuiasca racheta Sea Wolf, aflat in dotarea Royal Navy incepand din 1979. Cele doua grupuri vor demonstra pana la sfarsitul anului lansarea unei rachete folosind sistemul de lansare verticale MK 41 de la Lockheed Martin.