'Legea se referă la clienţii care au dificultăţi reale de plată şi îşi propune, conform expunerii de motive, rezolvarea cazurilor sociale. Astfel, clienţii care au contractat un credit garantat cu un imobil având destinaţia de locuinţă, care nu îşi mai pot plăti ratele şi se confruntă cu situaţii deosebite, pot transmite notificări la bancă cu privire la darea în plată a imobilului şi stingerea datoriei aferente contractului de credit încheiat. De menţionat că legea nu se aplică creditelor acordate prin programul guvernamental 'Prima Casă' şi nici creditelor care depăşesc 250.000 de euro', se arată în comunicat.

Pentru mai multe detalii despre această lege, clienţii pot accesa pagina de internet a băncii, secţiunea 'Întrebări şi răspunsuri frecvente privind aplicarea acestei legi'.

'Clienţii trebuie să se documenteze atent şi să cântărească toate opţiunile pe care le au. Anticipăm că legea, în forma în care a intrat în vigoare, va da naştere la dispute juridice, atât în privinţa aspectelor de neconstituţionalitate, cât şi a celor care nu sunt reglementate sau sunt confuze. De asemenea, operaţional, procesul de a 'da în plată' nu este nici simplu şi nici fără costuri pentru client. Tocmai de aceea am considerat necesar să elaborăm un document de întrebări şi răspunsuri, document pe care îl vom actualiza permanent, în funcţie de interacţiunile cu clienţii', a explicat Mihai Răuţă, director executiv Retail Risc din cadrul băncii.

În plus, banca reaminteşte clienţilor săi că pune la dispoziţia celor care întâmpină greutăţi în rambursarea creditelor soluţii de restructurare sau de conversie. 'Circa 2.000 de clienţi au beneficiat până acum de ofertele băncii de conversie cu şi fără discount şi alte câteva mii de clienţi au beneficiat de metodele de restructurare a creditelor pe diferite perioade de timp', se mai arată în comunicatul preluat de agerpres.