'Au fost multe nereguli constatate atât de Corpul de Control al ministrului, cât și de către Curtea de Conturi. Au fost descoperite contracte de comodat și de prestări servicii care au prejudiciat compania cu suma de 4 milioane de lei doar în perioada 2011-2012. Aceste pierderi au continuat și în 2013, astfel că au ajuns la mai mult de 8 milioane, adică mai mult decât dublu. Aceasta doar din contracte de comodat și de prestări servicii încheiate nelegal', a spus Mănescu.

Ea a precizat că la aceste contracte se adaugă și lipsa vagoanelor, constatată în rapoartele organelor de control.

'Curtea de Conturi și Corpul de Control fac aceste controale și se cere luarea anumitor măsuri, dar dacă Consiliul de Administrație și conducerea executivă nu iau măsurile care se impun și care sunt specificate foarte clar pentru a redresa situația, eu nu pot spune că acel management este performant. Înseamnă că nu au fost în stare să ia măsurile pentru redresarea situației financiare și economice a companiei, deci trebuie schimbați', a continuat ministrul.

Mănescu a subliniat că, în urma controalelor, s-a demonstrat că cei din conducerea CFR au acționat în favoarea concurenței, în detrimentul CFR.

'Mi-aș dori ca cei din Consiliul de Administrație și conducerea executivă să lucreze împreună, în favoarea companiei, pentru că până acum s-a dovedit că conducerea acestei companii a lucrat mai puțin în favoarea companiei, favorizând mai mult concurența. Suntem obligați, în momentul în care efectuăm un control și din control reiese că au fost abuzuri, să facem plângeri penale. Am făcut, sigur că da, am făcut plângeri penale acum două săptămâni când am finalizat controalele, au fost depuse și la Parchet și la Direcția Națională Anticorupție. Ei deja studiază dosarele și este o procedură în care noi nu putem interfera în niciun caz, dar dosarele sunt în investigare la aceste două structuri', a susținut Ramona Mănescu.

Întrebată dacă metoda managementului privat este cea mai potrivită pentru conducerea companiilor de stat, ea a precizat că până acum nu s-a dovedit acest lucru.

'Pot spune că principiul pentru care s-a introdus managementul privat este un principiul sănătos. Dorim ca oameni care au performat în privat, care au experiență în diferite domenii, să sprijine companiile de stat. Nu știu dacă până în momentul acesta a dovedit a fi sistemul potrivit, asta și pentru că oamenii care au fost aleși, unii dintre ei, au provenit în mod constant din sistem, care au condus sistemul, și poate că ar trebuit împrospătat sistemul și ar fi trebuit aduși într-adevăr oameni din privat', a adăugat Mănescu.

Adunarea Generală a Acționarilor Companiei Naționale Căi Ferate 'CFR' a decis, vineri, revocarea din funcție a membrilor Consiliului de Administrație, pe motiv că aceștia au exercitat un management defectuos, care a afectat situația financiară a companiei.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, precum neîndeplinirea obligației de supraveghere și control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârșite de executiv și constatate de organele de control, dar și încălcarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor și a altor prevederi legale.

Totodată, Adunarea Generală a Acționarilor a numit noi membri ai Consiliului de Administrație ai CNCF CFR. Aceștia sunt: Ovidiu Petrișor Artopolescu, membru al consiliului de supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puțura, secretar de stat în Ministerul Justiției, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, și George Ciobănașu, auditor financiar.

Aceștia au fost evaluați și validați de consorțiul de consultanți alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group și David & Baias, precizează MT. Secretarul de stat în Ministerul Justiției Ovidiu Puțura a fost ales joi președinte al noului Consiliu de Administrație al companiei CFR Infrastructură.