Printre companiile cumparate de Apple se numara HopStop, o firma din New York, al carei program permite utilizatorilor sa identifice rapid cea mai scurta varianta de a ajunge dintr-un capat al orasului in altul fie pe jos, fie utilizand transportul in comun, metroul, masina personala sau chiar bicicleta. HopStop cuprinde peste 500 de orase din sapte state ale lumii.

Alta achizitie este startup-ul canadian Locationary, care ofera informatii actualizate vizand diferite „puncte de interes”: magazine, cafenele, restaurante, obiective turistice, etc. Valoarea acestor tranzactii nu a fost facuta publica. „Din cand in cand, Apple cumpara mici companii tehnologice si, de regula, noi nu dezvaluim scopurile si planurile noastre”, a comentat Steve Dawling, reprezentantul Apple.

Preluarea HopStop si Locationary este raspunsul Apple la una dintre ultimele achizitii ale Google: luna trecuta, motorul de cautare a platit 1,1 miliarde de dolari, potrivit estimarilor Bloomberg, pentru programul israelian Waze, care indica traseele de urmat tinand cont de accidentele rutiere si de arterele de circulatie blocate. Cu noile sale tranzactii, Apple spera sa atraga de partea lui o parte din utilizatorii Google Maps pentru iPhone, lansat in decembrie anul trecut si care ramane cea mai populara aplicatie gratuita a App Store.