Consiliul de Administraţie a apreciat că pachetul salarial al directorului general este în linie cu cel al şefilor din industria auto şi au scos în evidenţă rezultatele financiare solide înregistrate de companie în 2015, când s-a înregistrat un avans al câştigurilor de aproape 50%. Acţionarii producătorului auto au respins la întâlnirea din aprilie pachetul salarial de 7,25 milioane de euro (opt milioane de dolari) acordat lui Carlos Ghosn pentru 2015.

Grupul auto Renault ar trebui să facă "modificări semnificative" asupra modului de remunerare a directorilor, a apreciat în mai un comitet de etică înfiinţat de principala organizaţie a angajatorilor francezi.

Afep-Medef, o instanţă creată în 2013 pentru a veghea la respectarea unui cod de etică privind toate aspectele guvernanţei unei companii, precizează într-un comunicat că a trimis recomandările sale directorului general de la Renault, Carlos Ghosn, în urma polemicii apărute cu privire la remuneraţia acordată şefului de la Renault pentru anul 2015.

"Comitetul de guvernanţă consideră că spiritul codului Afep-Medef şi principiile democraţiei acţionariale impun ca boardul, după consultări cu principalii acţionari, să introducă modificări semnificative asupra modului de remunerare", se arată într-un comunicat de presă. În aprilie, Consiliul de Administraţie de la Renault a decis să nu modifice remuneraţia lui Carlos Ghosn, după ce, anterior, Adunarea Generală a Acţionarilor a respins cu 54,12% din voturi o rezoluţie cu privire la remuneraţia de 7,251 milioane de euro acordată acestuia pentru 2015.

Remuneraţia lui Carlos Ghosn a inclus un salariu fix de 1,23 milioane euro, o componentă variabilă de 1,737 milioane de euro şi alte 4,18 milioane de euro sub formă de bonusuri şi acţiuni. Remuneraţia de care beneficiază Carlos Ghosn pentru postul de preşedinte director general de la Renault se adaugă celei de opt milioane de euro de care acesta a beneficiat anul trecut în calitate de director general al Nissan, noteaza agerpres..