Majoritatea specialiştilor recrutaţi vor fi ingineri de software cu experienţă în conectivitatea vehiculelor şi servicii mobile, a precizat alianţa. Noii specialişti se vor alătura unei echipe care este condusă de Ogi Redzic, un fost director de la HERE, divizia de hărţi online a grupului Nokia, care a fost angajat în luna ianuarie pentru a conduce echipa de automobile conectate a Renault-Nissan, informeaza agerpres.

"Suntem într-o competiţie globală pentru talent", a precizat purtătorul de cuvânt de la Renault-Nissan, Rachel Konrad. Noua divizie va ajuta alianţa Renault-Nissan să îşi atingă obiectivul de a introduce mai mult de 10 modele cu capacităţi de condus autonom până în 2020. Echipa va fi împărţită între centrele de cercetare dezvoltare de la Guyancourt, Franţa, şi Atsugi, Japonia.

Mai mulţi constructori auto încearcă să atragă experţi în tehnologie pentru a putea concura cu rivali precum Uber Technologies Inc., Google şi Apple Inc. Săptămâna trecută, constructorul de automobile de lux Porsche a anunţat că a creat o divizie digitală, în timp ce divizia de camioane a Volkswagen AG a decis să îşi extindă divizia digitală iar Ford Motor Co. a creat o nouă divizie denumită Ford Smart Mobility. De asemenea, constructorii auto au început să investească şi în startup-uri din domeniul tehnologiei. General Motors Co. deţine o parte din acţiunile Lyft Inc., un competitor al Uber, iar în luna martie a preluat producătorul de software Cruise Automation Inc. La rândul său, PSA Group a preluat o participaţie la compania de car-sharing Koolicar.

În România, grupul Renault, care deţine fabrica Dacia de la Mioveni, are centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR), singurul centru de inginerie auto din Europa de Est şi cel mai mare centru de inginerie al Renault din afara Franţei, cu peste 2.400 de ingineri care lucrează la Bucureşti, Titu, Piteşti şi Mioveni.