Şeful producătorului auto francez, Carlos Ghosn, vrea să profite de soliditatea diviziei de vehicule comerciale a Renault pentru a se extinde în China şi a salva Brilliance. În ultimii doi ani, Shenyang Brilliance Jinbei a raportat pierderi de 1,1 miliarde de yuani.

"Acordul dintre Renault şi Brilliance va da posibilitatea companiei franceze să devină un jucător important pe piaţa vehiculelor comerciale uşoare (LCV) din China, care are un potenţial de creştere ridicat, vânzările anuale depăşind trei milioane de unităţi", a declarat Ghosn.

Renault este lider pe piaţa europeană a vehiculelor comerciale uşoare, cu o cotă de piaţă de aproximativ 16% în 2016. În primele cinci luni din acest an, vânzările de vehiculelor comerciale uşoare (numite şi minivan-uri) pe piaţa chineză au ajuns la 106.900 unităţi, în timp ce livrările de autoturisme au totalizat 9,4 milioane de unităţi.

Brilliance produce de asemenea maşini împreună cu BMW AG la două fabrici din Shenyang, inclusiv sedanurile 3-Series şi 5-Series, în timp ce Renault produce autoturisme împreună cu Dongfeng Motor Group în Wuhan.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, scrie agerpres.