Utilizând o parte din supracapacitatea de producţie de la Flins, Renault va construi la Flins aproximativ 82.000 de automobile Micra, începând din anul 2016, potrivit unui comunicat transmis vineri de companie, preluat de Bloomberg. "Acest anunţ reprezintă o veste bună pentru Flins, dar şi pentru toate fabricile Renault din Franţa. Eforturile depuse de angajaţii noştri în baza acordului Renault încep să dea roade. Renault îşi va îndeplini angajamentele", a declarat în comunicat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, totodată CEO al Nissan.

Ghosn se referă la acordul încheiat în martie de Renault cu sindicatele în vederea eficientizării activităţilor din Franţa. Acordul presupune reducerea numărului de angajaţi din Franţa cu 17% în acest an, precum şi îngheţarea salariilor, cu promisiunea de a nu închide vreo fabrică din ţară în următorii trei ani.

Acordul a fost acceptat de trei dintre cele patru mari sindicate ale angajaţilor Renault, acre reprezintă aproximativ 64% din forţa de muncă. În urma înţelegerii, Renault va elimina până în 2016 un total de 7.500 de locuri de muncă prin neînlocuirea angajaţilor care ies la pensie sau demisionează. Totodată, sindicaliştii au acceptat creşterea numărului de ore de lucru de la 32 de ore pe săptămână la 35 de ore pe săptămână.

Compania încearcă să-şi reorganizeze producţia la nivel european, unde vânzările auto au scăzut până aproape de minimul ultimilor 20 de ani. Renault vrea să crească rata de utilizare a capacităţii de producţie din Franţa la 85% până în 2016, de la 60-65% în prezent, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei, Raluca Barb, citată de Bloomberg.

Nissan, deţinută în proporţie de 43% de Renault, a arătat într-un comunicat că modelele Micra asamblate la Flins vor fi vândute pe piaţa europeană. Fabricile companiei japoneze funcţionează la capacitate maximă şi nu pot acomoda producţia noului model, a precizat Nissan, srie Mediafax in pagina electronica.