Kwid, un mic crossover cu un preţ de 5.000 de euro, este în prezent produs la uzina de la Chennai, sudul Indiei. Însă noua platformă CMF-A, dezvoltată pentru Renault şi Nissan, are ambiţia de a vinde peste un milion de vehicule în mai multe versiuni.

'Acest gen de automobil ar putea se potrivească bine pieţei iraniene', a declarat Gérard Detourbet, care înainte de a pleca la Chennai a fost artizanul gamei low cost Dacia-Renault. 'Am prezentat deja maşina şi iranienii sunt interesaţi. Însă există un anumit decalaj între manifestarea interesului şi luarea unei decizii', a spus Detourbet. Acesta a subliniat că deocamdată nu a fost luată încă nicio decizie cu privire la noile modele destinate pieţei iraniene şi nici unde vor fi asamblate, adăugând că va fi nevoie de cel puţin o lună-două pentru punerea la punct a planurilor, scrie agerpres.

Marii constructori auto, inclusiv Volkswagen, PSA Peugeot Citroën şi Renault, îşi pregătesc revenirea pe piaţa din Iran după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancţiunilor. Renault, care înainte de introducerea sancţiunilor vindea 100.000 de vehicule pe an în Iran, a continuat să fie prezent pe această piaţă graţie modelului Tondar, derivat din Logan, în primul semestru al acestui an pe piaţa iraniană fiind vândute 10.000 de astfel de automobile.