Reducerea stocurilor din cauza furturilor clienţilor si angajaţilor sau a fraudelor furnizorilor i-a costat pe retailerii americani aproximativ 44 de miliarde de dolari în 2014, arată un studiu realizat de National Trade Federation (NRF) şi Universitatea din Florida.

Raportul, elaborat în perioada martie şi aprilie prin intervievarea a 100 de directori care se ocupă de prevenirea pierderilor în diverse sectoare de retail, a descoperit că aproximativ 1,38% din vânzările totale cu amănuntul, cifrate anul trecut la 3.190 miliarde de dolari, au fost pierdute din cauza furturilor şi altor fraude.

Furturile clienţilor au fost responsabile pentru cea mai mare parte din pierderi, 38%, urmate de furturile angajaţilor, 34,5%, furturile administrative sau contabile cu 16,5%, fraudele sau erorile vânzătorilor la 6,8% şi pierderile din cauze necunoscute la 6,1%. Băcăniile şi lanţurile de supermarketuri au raportat cele mai mari pierderi din cauza fraudelor.

'Adevărul este că industria pierde miliarde de dolari în fiecare an din cauza unor infractori nedescoperiţi, bani care ar putea fi investiţi în capital uman, promoţii şi alte operaţiuni necesare de business', a declarat vicepreşedintele NRF, Bob Moraca.

În rândul directorilor intervievaţi, 39,4% au declarat că bugetul alocat în 2015 pentru prevenirea fraudelor este mai mare comparativ cu cel de anul trecut, în timp ce 36,6% au declarat că a rămas la fel iar 23,9% au spus că bugetul alocat combaterii fraudelor este mai mic.

În 2014 bugetele alocate pentru prevenirea pierderilor au fost, în medie, echivalente cu un procent din totalul vânzărilor.