Retailerul grec de jucării şi produse pentru locuinţă Jumbo se pregăteşte pentru extinderea pe piaţa românească, unde vrea să deschidă 8 magazine până în 2016, cu vânzări estimate la 37,3 milioane euro în acel an.


Compania, cel mai mare lanţ de magazine de jucării din Grecia, deţine un teren de 47.000 metri pătraţi în Bucureşti şi vrea să deschidă primele magazine din România în anul 2014, potrivit raportului anual al Jumbo. Alte informaţii despre planurile retailerului se găsesc într-o analiză a Investment Bank of Greece (IGB), care notează că Jumbo intenţionează să deschidă două magazine în România în 2014, urmate de câte trei inaugurări în următorii doi ani pentru un total de opt locaţii.

Tot IBG estimează, pe baza datelor furnizate de companie, că Jumbo ar trebui să înregistreze în 2014 vânzări de 8,8 milioane euro în România, care ar urma să crească la 22,7 milioane euro în 2015, respectiv 37,3 milioane euro în 2016. După 26 de ani de activitate, compania este prezentă în Grecia (51 de magazine), Bulgaria (7 magazine) şi Cipru (3 unităţi), având peste 3.400 de angajaţi. În Macedonia şi Albania, reţeaua Jumbo funcţionează în sistem de franciză. Jumbo este listată din 1997 la bursa de la Atena.

Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoraţiuni şi produse pentru locuinţă, toate la preţuri mici. Jumbo a înregistrat în primul trimestrul al anului fiscal curent (iulie 2012 - iunie 2013) un profit net de 17,1 milioane euro, în scădere uşoară de la 17,9 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut. Vânzările companiei au crescut însă cu 2,8%, de la 120,5 milioane euro la 124 milioane euro.