Retailerul turc de modă LC Waikiki va deschide patru noi magazine în România până la finalul anului 2015 şi estimează o cifră de afaceri de 32 milioane dolari pe piaţa românească, comparativ cu 20,5 milioane dolari în 2014, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, Yenal Gokyildirim, retail managing director al LC Waikiki.

În prezent, compania operează 14 magazine în Bucureşti şi alte opt oraşe din România şi are peste 300 de angajaţi, numărul acestora urmând să ajungă la 400, până la finalul anului, odată cu extinderea reţelei de magazine la 18 unităţi.

România a fost prima ţară în care retailerul turc a deschis un magazin în afara graniţelor Turciei, în octombrie 2009, în Bucureşti (complexul comecial AFI Cotroceni), iar investiţiile pe piaţa locală totalizează peste 20 de milioane de dolari. Retailerul de modă din Turcia operează magazine de suprafaţă mare, iar investiţia medie pentru un magazin este de 1,5 milioane dolari.

LC Waikiki este un brand de modă lansat în Franţa în 1985, a devenit brand turcesc în 1997, în 2001 a început să opereze pe zona de retail prin deschiderea propriilor magazine şi a intrat pe piaţa globală de retail cu un prim magazin deschis în România în 2009. Obiectivul actual al LC Waikiki este să devină unul dintre primele trei brand-uri de retail de modă din Europa.

LC Waikiki este lider pe piaţa din Turcia, cu o cotă de piaţă de 18%, de şase ori mai mare decât a principalului competitor, şi, ca urmare a creşterii rapide, a devenit un brand accesibil în 25 de ţări, numărând aproape 530 de magazine, din care 390 în Turcia şi aproape 140 la nivel internaţional, scrie agerpres.