Clasamentul celor mai apreciate destinații turistice a fost realizat în funcție de experiența turiștilor și de gradul în care aceștia ar recomanda țara respectivă potențialilor vizitatori. Costa Rica a obținut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63, la polul opus situându-se Tunisia (-7).

România, locul 67 în topul celor mai recomandate destinații turistice, a obținut scorul de 26 chiar dacă numai 1% dintre străini au văzut, în ultimele 12 luni, oferte de vacanță sau alte modalități de promovare pentru țara noastră. În schimb, destinațiile pe care românii le-au întâlnit cel mai des în ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%).

În Europa, liderul clasamentului este Austria (58 puncte), urmată de Italia (56), Croația (54), Norvegia (53), Grecia (52) și Marea Britanie (52). Spania se află abia pe locul opt în acest clasament, după Irlanda, dar înaintea Cehiei și Suediei.

Rezultatele studiului mai arată că nu întotdeauna cele mai recomandate destinații de vacanță sunt și cele mai promovate. Spre exemplu, doar 2% dintre participanții la studiu au văzut reclame sau oferte de vacanță pentru fruntașa clasamentului, Costa Rica.

Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Asociația Global Market Research în prima jumătate a anului 2014, pe un eșantion de 23.116 de respondenți din 26 de țări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu și oferă informații despre 84 de destinații turistice.

Continentul american oferă, de asemenea, și țara cu cea mai bună promovare turistică, SUA beneficiind de cea mai bună vizibilitate în rândul vizitatorilor. În ultimul an de la realizarea studiului, 13% dintre participanții la studiu au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinație, promovată cel mai bine printre canadieni, brazilieni și australieni.

În Europa, în fruntea clasamentului la promovare se află Franța (11%), Turcia (11%), Grecia (10%), Italia (10%) și Austria (7%). Atât Franța cât și Turcia beneficiază de o expunere ridicată în ofertele care se adresează românilor, România fiind în topul țărilor în care aceste destinații au cea mai activă promovare.

La nivel mondial, Franța are cea mai mare notoritate că destinație de vacanță printre brazilieni, români și canadieni, iar Turcia apare cel mai des în ofertele furnizorilor din România, Germania și Rusia, scrie Agerpres in pagina electronica.