România se află pe ultimul loc la consumul de fructe, cu doar 7 kg de portocale, 5 kg de mere şi 2 kg de pere pe locuitor pe an, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS) în 2012, in vreme ce consumul mediu european de fructe este de 57 kg pe cap de locuitor.

Totodata, organizaţia ONU pentru Agricultură şi Alimentaţie indica în 2010 că, în Bulgaria, România şi Slovacia, furnizarea de fructe şi legume destinate consumului se situa sub 80 kg /persoană /an, adică sub 220g / persoană/ zi, fiind la cel mai redus nivel din Europa.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă un consum mediu zilnic de 400g de fructe şi legume de diferite culori deoarece conţin nutrienţi şi componente bioactive cu un rol esenţial în menţinerea sănătăţii.

In acest sens, Prais Corporate Communications, alături de partenerii săi locali, lansează oficial, astăzi, proiectul pilot european „Creşterea consumului de fructe şi legume proaspete în rândul grupurilor vulnerabile”, sub sloganul „Mai mult gust, mai multă savoare”.

Obiectivele campaniei – o iniţiativă a Direcţiei Generale Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene - DG Sanco – sunt promovarea şi stimularea consumului de fructe şi legume proaspete în cadrul a trei categorii sociale vulnerabile: copii, persoane vârstnice şi femei însărcinate.

Proiectul pilot se derulează în perioada iulie 2012 – iunie 2013 în trei ţări: România (oraşele Medgidia şi Roman), Bulgaria şi Slovacia, fiind coordonat la nivel european de către compania LIGARIS. În România, managementul şi implementarea acestuia este coordonată de către Prais Corporate Communications, prin angrenarea a 20 de parteneri locali: autorităţi locale şi organizaţii non-guvernamentale din cele două oraşe implicate.

În cadrul a peste 140 de intervenţii directe, participanţii vor fi stimulaţi să redescopere gustul, diversitatea (forme, gusturi, culori) şi modul de preparare a fructelor şi legumelor, având totodată acces la o varietate de reţete.

Astfel, peste 500 de beneficiari, din care 350 de copii, 40 de femei însărcinate şi peste 110 persoane vârstnice din cele două oraşe, vor avea acces direct la activităţi de informare şi activare. În luna noiembrie, s-au organizat 20 de caravane mobile cu demonstraţii de gătit, în cadrul cărora, toţi beneficiarii au interacţionat cu un nutriţionist, care le-a prezentat beneficiile pentru sănătate ale consumului zilnic de fructe şi legume, iar un bucătar a făcut demonstraţii de gătit, urmate de o degustare. În acelaşi timp, a fost lansat un concurs de reţete ce îi implică direct pe participanţi, urmând ca reţetele cele mai gustoase să fie premiate lunar.

Timp de şase luni, începând cu luna decembrie, se vor desfăşura şi 120 de sesiuni de gătit în cadrul celor 20 de organizaţii. Beneficiarii vor prepara reţete variate, având de fiecare dată alături de ei un medic nutriţionist. O altă componentă importantă a campaniei o reprezintă distribuţia lunară, în cadrul sesiunilor de gătit, a fructelor şi legumelor proaspete necesare pregătirii acasă a reţetelor propuse de nutriţionişti. Astfel, peste 2.000 de kilograme de legume şi fructe vor fi distribuite pâna la finele lunii decembrie. După fiecare etapă sunt efectuate raportări, evaluări cantitative şi calitative care vor măsura impactul proiectului.

„Campania iniţiată de Comisia Europeană răspunde nevoii reale de a stimula şi la noi în ţară consumul de fructe şi legume proaspete, în cadrul unei diete echilibrate. Acest proiect este o oportunitate pentru noi, deoarece putem contribui direct la schimbarea obiceiurilor alimentare ale celor trei categorii vulnerabile: copii, femei gravide şi vârstnici. Faptul că România face parte din grupul de 3 ţări, care beneficiază de acest nou proiect susţinut de Comisia Europeană, este pentru noi toţi, o mare reuşită!”, a declarat Silvia Bucur, Director General Prais Corporate Communications. 

Obiectivul pe termen lung urmărit de proiectul „Creşterea consumului de fructe şi legume proaspete în rândul grupurilor vulnerabile - „Mai mult gust, mai multă savoare” este îmbunătăţirea reală a nivelului de cunoştinţe ale beneficiarilor în ceea ce priveşte avantajele consumului de fructe şi legume, precum şi modificarea comportamentelor de consum ale acestora, prin includerea lor în alimentaţia zilnică.

Prais Corporate Communications este o companie de consultanţă specializată în comunicare integrată şi PR, înfiinţată în 1996. Compania a iniţiat şi implementat peste 2.500 de campanii, evenimente corporative şi de brand. Auditul comunicării interne, dezvoltarea strategiilor anuale de comunicare internă şi externă, relaţia cu media, brand PR, comunicarea financiară şi de criză, activare social media, animarea forţelor de vânzare şi cursurile de comunicare sunt doar câteva dintre serviciile oferite de Prais.