Mai puţin de jumătate dintre români au sentimentul că fac parte dintr-o comunitate şi doar 5,1 la sută cred că şi-ar recupera portofelul în cazul în care l-ar pierde, rezultă din studiul National Happiness, citat de Mediafax.


Potrivit cercetării, doar 40,5 la sută dintre românii chestionaţi au sentimentul că fac parte dintr-o comunitate. În schimb, românii se percep ca fiind o naţie darnică şi generoasă, 77,3 la sută din cei chestionaţi afirmând că au donat bani cel puţin o dată în ultimul an. De asemenea, datorită proiectelor de responsabilitate socială implementate de companii, numărul persoanelor care fac acţiuni de voluntariat a crescut la 43,6 la sută.

Sentimentul de siguranţă a obţinut, în studiul citat, cel mai ridicat nivel de frecvenţă (41,5 la sută), însă iniţiatorii notează că îngrijorător este procentele de doar şapte la sută dintre respondenţi care au încredere în afacerile din comunitatea în care trăiesc şi de doar 11,9 la sută al celor care au încredere în vecini. "Cea mai îngrijorătoare concluzie legată de neîncrederea în ceilalţi este aceea că doar 5,1 la sută din români cred că, în cazul în care îşi pierd portofelul, îl vor primi înapoi", se arată în studiu.

Cei care resimt cel mai acut lipsa apartenenţei la o comunitate sunt cei din segmentul definit de National Happiness ca fiind "nevoiaşii", în timp ce segmentul "carierişti" este cel mai nemulţumit de cartierul în care trăieşte, deşi majoritatea acestora locuiesc în cartiere noi. În privinţa comunităţii de proximitate, 37,2 la sută sunt mulţumiţi de cartierul în care locuiesc.

Elementele pozitive, cu un nivel de satisfacţie ridicat (procent de oameni multumiţi), sunt liniştea personală (56,3 la sută), siguranţa cartierului (55 la sută), transportul public (50,2 la sută), arată acelaşi studiu. Niveluri de satisfacţie scăzute înregistrează oportunităţile de muncă bine plătite (menţionate de doar 15,5 la sută dintre cei chestionaţi), posibilitatea de achiziţionare a locuinţelor cu preţ accesibil (27,6 la sută), serviciile medicale (30,3 la sută) şi învăţământul de calitate (39,9 la sută).

National Happiness este un proiect realizat de Novel Research, Arsenoaiei&Matasel şi Strategescu punct ro, cu sprijinul şi consultanţa The Happiness Initiative and Personality and Well-Being Laboratory at San Francisco State University.