Goana dupa castiguri si profituri frumoase a inceput in Marea Britanie. La numai trei zile de la anuntul, luni, a sarcinii Ducesei de Cambridge, Kate Middleton, sotia printului William, producatori si comercianti isi etalau ofertele lor pe tema „royal baby”.


Printre ei, celebrul fabricant britanic de ceramica, Emma Bridgewater, poate spune ca a fost deschizator de drumuri. Incepand de marti dimineata, grupul a lansat productia unei cani in alb, rosu si albastru, pe care scrie „A royal baby in 2013”. Desi nu apare inca in catalogul on-line al firmei, pretul acestei cesti a fost fixat la 19,95 de lire sterline, adica aproximativ 24,50 euro. O versiune cu numele bebelusului va apare dupa nasterea acestuia.

Alte intreprinderi, printre care specialistul in servicii si decoratiuni de masa si atelierul de portelanuri Anita Harris Pottery, au elaborat deja mai multe game de suveniruri dedicate. O frenezie comerciala care depaseste frontierele regatului reginei Elizabeta a II-a.

Artisti din Neapole au inceput sa fabrice statuete cu efigia unei Kate Middleton cu abdomenul usor rotunjit. Potrivit unui reportaj difuzat de Sky Italia, vanzatorii de amintiri s-au grabit sa-si etaleze marfa la loc vizibile in vitrinele magazinelor, in mijlocul traditionalelor figurile de Craciun.

Trebuie spus ca evenimentele legate de familia regala a Marii Britanii au fost intotdeauna un jackpot asigurat. Potrivit estimarilor Centre for Retail Research, Jubileul de diamant, care a celebrat 60 de domnie a Suveranei pe tot parcursul anului 2012, ar urma sa aduca economiei britanice incasari de 509 milioane de lire sterline (630 milioane euro), dintre care aproape 300 milioane de euro numai din vanzarea de suveniruri.

In ceea ce priveste casatoria printului William cu Kate, eveniment consumat in aprilie 2011, ea s-a dovedit la fel de banoasa. Britanici si turisti au cumparat tot felul de bibelouri in valoare totala de peste 200 milioane de lire sterline (246 milioane de euro).