"In strainatate, inclusiv in Ucraina, se produc anumite piese si agregate. Bordul electronic al avionului are numai componente din strainatate. Si, tinand cont ca este vorba de un avion in totalitate electronic, asta devine o mare problema", a comentat pentru publicatia Gazeta o sursa din interiorul industriei apararii. 

"Noi nu avem astfel de componente si nici nu vom avea prea curant. Cum va fi rezolvata situatia, nimeni nu stie, primele avioane vor fi realizate cu ceea ce avem, dupa care vom vedea", a adaugat aceeasi sursa.

Potrivit spuselor sale, daca rezerva de componente din import se termina si livrarile se sisteaza, va fi inghetata productia de Su-35S, in timp ce avioanele deja predate spre exploatare armatei vor intampina dificultati legate de reparatii.

Su-35S a fost elaborat in 2006 pe baza avionului de atac Su-35 care, la randul lui, este o versiune modernizata a renumitului Su-27.

In ceea ce priveste piesele fabricate in Ucraina, lucrurile nu par foarte grave. "Nu conteaza daca sunt ucrainene sau nu. Oricum, partea ucraineana continua sa ne furnizeze marfa, desi, oficial, relatiile de colaborare au fost suspendate", a spus, la randul sau, un reprezentant al concernului Suhoi.

"Cand refuzi ceva de import, te apuci sa faci singur obiectele respective. Pentru asta insa trebuie sa dispui de bani si de timp. Mai ales ca un avion de asemenea calibru nu e o racheta balistica. Aici trebuie respectati niste paramentri de randament a productiei, un grafic de lucru si de livrare. Nu poti actiona pripit", a subliniat interlocutorul publicatiei Gazeta.