"Astăzi, nu exista comanda pentru un portavion rusesc de noua generatie. Costul unor astfel de nave variază intre 100 si 300 miliarde de ruble (2-6 mld euro). Dezvoltarea proiectului de portavion va dura aproximativ 10 ani. Portavioanele sunt incluse în programul de construcții navale până în 2050, dar termenele reale vor fi mult mai lungi decât ne-am dori, "- a declarat Vlasov, citat de ITAR-Tass.

Acesta a mai spus că in Rusia exista furnizori de echipamente unice necesare pentru portavioane, dar unele vor trebui cumparate in strainatate.

El a mai spus că in Rusia deja se lucrează la crearea unui lansator de avioane electromagnetic ( catapulta ) pentru portavioane. De dezvoltarea acestei catapulte se ocupa o organizație interna.

"Problema este că americanii lucreaza la acest proiect de peste 10 ani. Iar prima lor catapulta electromagnetica va fi montata în 2016 pe noul portavion Gerald Ford " , - a declarat directorul general al Nevski PKB.

Catapulta de pe portavion este necesara pentru avioanele mai grele (gen aeronave radar, a caror greutate este prea mare pentru a permite simpla decolare de la rampa de lansare. Catapulta electromagnetica este un dispozitiv care permite aeronavelor sa accelereze cu ajutorul unui propulsor de inducție liniar. Acest principiu este utilizat si la caile ferate de tip monorail.

Faptul că Marina rusa are nevoie de portavioane, conducerea flotei militare nu spune in prmeiera. În 2009, Marele Stat Major al Marinei susținea că conceptia de dezvoltare a flotei militare ruse, care acoperă perioada de până la 2050-2060, are în vedere crearea a cinci sau sase portavioane, construcția carora ar fi trebuit sa inceapa în 2012. Cu toate acestea, fostul ministru rus al Apărării, Anatoli Serdiukov, a spus că pentru toate acestea nu sunt bani.

Odată preluarea mandatului de catre Serghei Șoigu, discutiile despre portavioane au fost reluate. 

În prezent, Marina rusă detine o singura nava cu capabilitati de portavion, crucișătorul Amiral Kuznețov.