Existenta acestui plan a fost dezvaluit, in premiera, de presedintele rus, Vladimir Putin, cu prilejul vizitei efectuata de acesta in iunie anul trecut, la Beijing. Dezvoltand subiectul, presa chineza preciza, la acea data, ca proietul ar putea costa intre 13 si 20 de miliarde de dolari.

"Vom colabora in mod corect cu UAC, vom fi uniti si ne vom stradui sa facem din acest proiect un model al cooperarii chino-ruse", a lansat presedintele Comac, Jin Zhuanglong.

China a facut deja un pas important in eforturile ei de a "tine piept" marilor fabricanti de avioane, anuntand, la inceputul lunii, testarea cu succes a aparatului C919, conceput de Comac. Construit pentru curse regionale, avionul cu 168 de locuri reprezinta rezultatul a aproape 10 ani de munca si are menirea de a reduce dependenta de consortiul european Airbus si de gigantul american Boeing. 

Cei doi producatori mondiali domina piata chineza a avioanelor de linie, al caror numar creste constant. In opinia analistilor, colaborand cu rusii de la UAC pentru viitorul avion comun, botezat "929" de presa de la Beijing, chinezii vor putea realiza o aeronava cu 280 de locuri si o raza de actiune de 12.000 de kilometri. Ea va fi in concurenta directa cu Boeing 797 si Airbus 350.