La începutul lunii mai, acţionarii Alitalia au votat în unanimitate plasarea companiei sub administrare specială. Conform legislaţiei italiene, Guvernul va trebui să furnizeze fonduri pentru a menţine operaţiunile şi va numi supervizori care să redreseze compania sau să ceară lichidarea ei. Administratorii vor prelua afacerea şi vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzarea de active, reducerea operaţiunilor şi a numărului de locuri de muncă. Strategia ar urmări să facă viabilă compania în următorii doi ani.

Alitalia, care are 12.500 de angajaţi, nu a mai înregistrat profit după 2002. Compania a fost privatizată în 2008, după un sprijin financiar generos din partea statului, iar din 2014 compania aeriană Etihad din Abu-Dhabi a devenit cel mai mare acţionar, cu un pachet de 49%, fără a reuşi însă să o readucă pe profit.

Până la termenul limită din 21 iulie, Alitalia a primit aproximativ zece oferte non-angajante, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. "Am depus o ofertă non-angajantă pentru Alitalia. Nu pot da amănunte", a declarat Neil Sorahan. În iunie, directorul general al companiei irlandeze, Michael O'Leary, afirma că Ryanair va căuta să obţină o participaţie majoritară în Alitalia dacă va decide să investească.

Recent, compania aeriană franco-olandeză Air France-KLM a anunţat că nu va interveni pentru a salva Alitalia, directorul general de la Air France-KLM apreciind că experienţele trecute cu operatorul italian descurajează Air France-KLM să mai investească în Italia. În 2008, Air France-KLM a renunţat la intenţia de a prelua Alitalia, după ce discuţiile cu sindicatele companiei italiene au eşuat. În mai, Alitalia a intrat în insolvenţă pentru a doua oară în mai puţin de un deceniu, după ce angajaţii au respins un plan de restructurare, mentioneaza agerpres.