Este un indiciu care spune tot: cadrele din conducerea companiei Samsung sunt rugate sa calatoreasca la clasa economic. O adevarata furtuna pare sa se abata asupra Suwon, unde isi are sediul gigantul sud-coreean, unde apelul la mobilizare de criza a fost lansat deja pe fondul proastelor rezultate din ultimele luni.

La sfarsitul lunii iulie, peste 1000 de angajati in functii de raspundere au fost convocati la o reuniune de urgenta pentru a analiza viitorul companiei, al carei profit a scazut cu 24%, la cel mai coborat nivel din ultimii doi ani.

Galaxy S5, ultimul smartphone-vedeta al marcii, s-a vandut foarte prost, iar trimestrul trei nu anunta nimic bun, in conditiile in care concurenta chineza sporeste constant, amenintand cota de piata a Samsung.

Pentru prima data in ultimii trei an, Samsung a pierdut suprematia pe piata telefoanelor inteligente a Chinei, detronatdin pozitia de lider absolut de mult mai tanarul rival local, Xiaomi. Alt pericol il constituie Huawei si Lenovo, care se instaleaza pe pietele dezvoltate.

„Este o criza de fond. Smartphone-ul este pe cale sa devina un produs banal. Pentru a-si pastra cotele de piata, Samsung trebuie sa-si revizuiasca strategia”, a explicat Chang Sea-jin, de la Universitatea nationala din Singapore.

Prin urmare, Samsung se reorienteaza, iar casa inteligenta devina una dintre prioritati. Grupul vrea sa profite de prezenta sa in toate domeniile de electrocasnice si electronice. Astfel, gospodina va putea consulta in direct de pe smartphone-ul ei continutul frigiderului, va putea regla, de la distanta, caldura din apartament sau ar putea da drumul la masina de spalat tot prin intermediul telefonului.

Alt sector strategic este sanatatea. Samsung si-a multiplicat, in ultimii trei ani, achizitiile din acest domeniu. O ultima tranzactie a vizat preluarea start-upului american SmartThings. Sud-coreeanul este preocupat, de asemenea, de ingrijirea la domiciliu a persoanelor in varsta si a bolnavilor, un segment in continua crestere.