"În trecut exista ideea că trebuie să participi la fiecare salon auto. Exista insa alte metode, mai buna, decât să cheltuieşti bani la fiecare salon", a spus Andy Palmer, director general la constructorul britanic Aston Martin, alt mare absent la evenimentul gazduit de capitala Frantei la sfarsitul acestei luni.

Invitatia a fost declinata inclusiv de Volvo Cars, in timp ce majoritatea directorilor de la BMW AG vor participa la o sedinta a Consiliului de administraţie unde va fi discutată strategia pe segmentul automobilelor electrice în loc să laude modelele disponibile la ora actuală. La randul sau, Volkswagen AG şi-a redus bugetul pentru Salonul de la Paris, renunţând la evenimentul programat pentru gala de deschidere precum şi la un stand propriu pentru divizia de automobile sportive Lamborghini.

Participarea la marile saloanele auto costă milioane de dolari in măsura in care mărcile încearcă să-şi surclaseze rivalii. De exemplu, la salonul din 2011 de la Frankfurt, care alternează cu cel de la Paris, Audi a cheltuit peste 10 milioane de euro pentru a ridica un pavilion temporar echipat cu un circuit indoor. De asemenea, celebrităţi precum Justin Timberlake sunt deseori angajate să participe la aceste evenimente iar standurile oferă materiale gratuite vizitatorilor.

Constructorii auto şi-au dat însă seama că fotomodelele frumoase şi muzica tare nu sunt cea mai bună modalitate pentru a vinde maşini. Creşterea costurilor cu standurile este un factor la care se adaugă şi modificarea comportamentului consumatorilor precum şi transformarea automobilelor în computere pe roţi, toate acestea făcându-i pe producători să încerce o abordare diferită, scrie Bloomberg, intr-un comentariu pe aceasta tema.

Ford a decis să adopte o abordare inovatoare în materie de marketing în Franţa, invitând consumatorii la un test drive de o zi pe perioada verii în loc să participe la Salonul de la Paris. Constructorul american şi-a majorat cu 50% bugetul pentru astfel de metode de marketing experimental şi de asemenea cheltuie mai mulţi bani pe evenimente concentrate pe tehnologie, cum este conferinţa "Le Web" dedicată inovaţiei digitale de la Paris. La rândul său, în vara acestui an, Rolls-Royce a organizat cocktail-uri şi teste la o staţiune din Sardinia, Italia. Unele evenimente au fost concepute special pentru bloggeri şi utilizatori de Instagram, care ulterior au postat fotografii, fişiere video şi opinii online.

Cu toate acestea, saloanele auto rămân o atracţie pentru fanii automobilelor. Numărul de participanţi la ediţia din 2016 a Salonului auto de la Detroit, cea mai mare reuniune a industriei auto din America de Nord, a ajuns la 815.000 de persoane, cel mai mare număr înregistrat după 2003. La rândul său, Salonul auto de la Frankfurt din 2015 a înregistrat o creştere a numărului de bilete comparativ cu ediţia precedentă iar Salonul de la Paris din 2014 a atras 1,25 milioane de vizitatori, ceea ce l-a făcut cel mai popular eveniment din industria auto. Însă traficul la standuri nu se traduce în mod automat în vânzări, relateaza agerpres.