Inaugurat miercuri, Salonul este cea mai mare manifestare de acest gen a primei pietei auto a lumii. Dar, ca in fiecare an, evenimentul este marcat de acuzatii de plagiat impotriva constructorilor locali. "Consideram asta un compliment", a comentat razand patronul diviziei Mercedes in Chinei, Hubertus Troska, trecand  prin fata unui model "made in China", care seamana ca doua picaturi de apa cu un 4x4 Classe G al fabricantului german, prezent pe aceeasi alee. 

Ceva mai departe, un brand chinezesc prea putin cunoscut, Zotye, a etalat un 4x4 compact, identic cu Macan de la Porsche. Singura diferenta: sosia chineza este vanduta cu 100.000 de yuani (13.500 euro), comparativ cu pretul de 80.000 de euro pentru modelul german. Porsche a asigurat, printre altele, ca modelele lui nu pot fi bagate in aceeasi oala cu cele chineze si ca, oricum, vizeaza alt segment de consumatori.

"Suntem convinsi ca amatorii de masini frumoase vor face cu usurinta diferenta intre un Porsche Macan si copia chineza", aspus Anja Wassertheurrer, director de comunicare al companiei cu sediul la Stutttgart.

Dar nu toti fabricantii sunt atat de intelegatori. Land Rover, spre exemplu, a lansat in 2014 o actiune judiciara impotriva unui constructor chinez care raspunde la numele de Land Wind si care, la Salon a venit cu un autoturism care seamana fantastic cu Range Rover Evoque. Land Wind a depus, la randul lui, o plangere in instanta. Cele doua actiuni nu s-au finalizat inca.