In decurs de o luna si jumatate, de la mijlocul lui februarie pana la sfarsitul lui martie, GM a rechemat 2,6 milioane de autoturisme Chevrolet Cobalt, Pontiac 5, Saturn Ion si Sky, precum si Solstice, fabricate intre anii 2003 si 2011. Problema viza o defectiune la butonul de aprindere, care impiedica deschiderea airbagurilor.

Aceasta neregula a fost legata de mai multe accidente auto, soldate cu moartea a 13 persoane, fapt care a aruncat GM in centrul unei triple anchete: din partea departamentului de justitie, a agentiei americane de securitate rutiera NHTSA si din partea Congresului. Si cum necazurile nu vin niciodata singure, General Motors s-a mai trezit si cu o amenda de 7.000 de dolari pe zi, impusa de NHTSA pentru nerespectarea de catre constructorul auto a termenului fixat pentru prezentarea documentelor cerute in acest dosar.

Prevazatori, experti de la General Motors au decis sa inlocuiasca nu numai piesele defecte detectate, dar si cilindrul de blocare, a carui disfunctionalitate poate cauza un accident. In plus, au inceput sa cada si primele capete in contextul acestei crize care umbreste imaginea companiei, salvata de la faliment, in 2009, cu banii contribuabililor.

La indemnul avocatului Anton Valukas, o somitate in domeniu si care conduce ancheta interna demarata de conducerea GM, patronul Mary Barra a trimis in concediu doi ingineri. „Este o etapa intermediara a eforturilor noastre de a stabili ce s-a intamplat, de fapt”, a avertizat Barra, incercand sa calmeze furia alesilor americani, indignati ca, in decurs de doua luni, nimeni nu fusese pedepsit la GM.