Noul preşedinte al grupului Volkswagen (VW), Hans Dieter Poetsch, a avertizat că scandalul emisiilor ar putea reprezenta 'o ameninţare existenţială' pentru cel mai mare producător auto din lume, dar poate fi surmontabil. Potrivit presei germane, bugetul de investiţii planificat de VW până în 2018, în valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus.

Acţiunile Volkswagen au coborât, săptămâna trecută, până la un minim record al ultimilor patru ani, pe măsură ce autorităţile de reglementare din mai multe state au lansat investigaţii referitoare la producătorul auto german.

Grupul Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

In acest context, publicaţia germană 'Bild am Sonntag' scrie că o investigaţie internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că în 2008 a fost instalat un software care permitea maşinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii au constatat că nu există nici un mod în care să poată fi îndeplinite cerinţele privind standardele pentru emisii şi controlul costurilor.