Un scenariu sustinut, printre altele, de agentia Bloomberg, contorm careia scandalul emisiilor de la Volkswagen (VW) va accelera declinul tehnologiei în Europa, afectând nu numai producătorii auto germani ci şi rivalii francezi PSA Peugeot Citroen şi Renault SA.

Producătorii auto francezi se bazează pe vehiculele cu motoare diesel pentru cel puţin 60% din vânzările lor din Europa. Cum aceste sisteme sunt deja contestate în regiune din cauza temerilor privind poluarea, aşa numitul scandal 'dieselgate' de la VW ar putea duce la un declin al cotei de piaţă pentru maşinile echipate cu acest tip de tehnologie, de la 53% în 2014 la 35% în 2022, pe piaţa europeană, sunt de parere expertii de la LMC Automotive.

'Europa se va confrunta cu o scădere a vânzărilor în special pe segmentul maşinilor mai mici. Cu modelele compact de tipul Peugeot 208, Renault Clio şi VW Polo, nu poţi pretinde clienţilor costurile suplimentare care sunt necesare pentru ca maşinile să îndeplinească cerinţele autorităţilor de reglementare', a apreciat Sascha Gommel, de la Commerzbank AG, în Frankfurt.

Pe fondul reticenţei consumatorilor faţă de modelele diesel şi al verificărilor mai dure din partea autorităţilor de reglementare, va fi chiar mai dificil pentru producătorii auto din Europa să îndeplinească cerinţele mai stricte privind emisiile poluante şi consumul de combustibil. Aceste evoluţii ar putea stimula concentrarea pe modelele hibride, mai costisitoare.

Modelele cu motoare diesel au reprezentat anul trecut 53% din înmatriculările de maşini noi în Europa, în scădere faţă de 55% în 2011, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În SUA procentul este de aproximativ 1%.