Acest lucru ar putea ajuta la reducerea presiunii sângelui şi a nivelului de colesterol şi chiar ar putea favoriza pierderea greutăţii. „Dacă se ia masa de mai multe ori pe zi vom avea câteva beneficii metabolice mai mari decât dacă mâncăm aceeaşi porţie de mâncare pe care să o împărţim în mai multe mese”, suţine doctoriţa Susan Jebb, şefă a unui centru de cercetare.


Într-unul dintre cele mai recente studii, omaneii de ştiinţă de la Imperial College, din Londra, au comparat dieta a peste două mii de persoane din Marea Britanie, Japonia, China şi Statele Unite.

Cu toate că au avut porţii de mâncare cu acelaşi număr de calorii, jumătate dintre participanţii la studiu au mâncat de mai puţin de şase ori pe zi, în timp ce cealaltă jumătate a mâncat de mai mult de şase ori pe zi.

Rezultatele au arătat că primul grup a a avut o presiunea sângelui mai mare – presiunea pe care sângele o exercită asupra vaselor de sânge în timp de inima bate – comparat cu cei care au mâncat mai des. De asemenea, aceştia au înregistrat şi o greutate semnificativ mai mare.

Cercetătorii se pregătesc să cerceteze această posibilă legătură, efectuând teste pe 50 de pacienţi care au presiunea sângelui crescută şi care să fie puşi să mănânce între trei şi nouă mese pe zi pentru a vedea efectul diverselor regimuri.

Pe lângă presiunea sângelui, pacienţilor li se va mai controla şi nivelul insulinei, al glucozei şi al acizilor graşi.

Studiile celor de la Imperial College vin în completarea altor studii care arată că ar trebui să eliminăm ideea de a mânca numai de trei ori pe zi – dimineaţa, la prânz şi seara.

De exemplu, în urma unui studiu făcut de cercetători de la Universitatea din Atena pe mai mult de 2.000 de copii cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani, s-a descoperit că micuţii care mâncau de cinci ori pe zi aveau cu 32,6 procente mai puţin colesterol rău decât cei care mâncau mai puţine mese.