B.N. a avut o problema cu masina, iar dupa ce a ajuns in service-ul autorizat al marcii, i-a fost intinsa o hartie cu o estimare de cost pentru interventie de 4.000 de lei. Ceea ce insemna aproape jumatate din valoarea masinii sale vechi de 10 ani. Spune ca a avut prezenta de spirit si a apelat la cunostinte si prieteni pentru a gasi alternative. In final problemele sale au fost rezolvate cu 400 de lei (piese reconditionate si manopera) intr-un atelier neinregistrat. "Am fost multumit pentru ca am facut o economie. Iar in ceea ce priveste garantia lucrarii, au mai apelat si altii si mi-au spus ca nu au fost probleme. Oamenii lucreaza constiincios pentru ca ei nu au in spate cine stie ce brand care sa-i apare, in joc este reputatia personala", declara B.N.

“Este normal ca orice posesor de masina sa caute preturi cat mai mici pentru reparatii, date fiind si conditiile economice grele. Insa preturile ilogic de mici nu garanteaza calitate si, mai ales, nu garanteaza rezolvarea problemelor. O solutie ar fi alegerea unor ateliere recomandate de prieteni care au avut experiente pozitive acolo sau locuri despre care s-a discutat in termeni pozitivi pe forum-urile de specialitate, unde pasionatii ii taxeaza in general pe cei care lauda artificial service-uri care nu au in realitate un renume bun.” spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.

Cu toate acestea, reprezentantii industriei de profil sustin ca service-urile neautorizate atrag clientii cu preturi mici, dar cu servicii de proasta calitate.

Ca exemplu este dat ultimul control realizat in 600 de unitati de Autoritatea Nationala a Protectiei Consumatorului, care a gasit la peste 70% dintre acestea probleme, atat la partea de autorizare, cat si la verificarea metrologica. Adica problema la partea de hartogarii.

Sa ne ferim de:

Daca nu te informezi in prealabil despre service-ul neautorizat de cotlon, te expui la o serie de riscuri, cum ar fi echipe nepregatite, care opereaza reparatii incomplete, folosind piese care nu sunt originale sau chiar contrafacute.

Dar si in cazul atelierelor cu firma agatata in fata ar trebui sa ai grija. Cele mai importante sapte lucruri, conform ANPC, pe care clientii service-urilor trebuie sa le aiba in vedere sunt:

  1. Sa se asigure ca service-ul functioneaza legal si este autorizat de RAR.
  2. Sa se informeze in prealabil asupra tarifelor si sa solicite un deviz estimativ al interventiei.
  3. Sa solicite factura care trebuie sa contina: data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului si, eventual, kilometrajul.
  4. Daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, se poate soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii.
  5. Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparatie, din stocurile proprii, se acorda garantie.
  6. Service-ul are obligatia sa restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie pe perioada garantiei.
  7. Service-ul este responsabil de accidentele care pot sa survina in interiorul spatiului de lucru, cu conditia ca nicio neglijenta sa nu fie imputata victimei (clientului).

Costurile pentru verificarea unei masini atunci cand un cumparator o achizitioneaza de la vanzator sunt intre 100 si 250 lei. Locatia trebuie aleasa de cumparator, nu de vanzator. In acelasi timp, reviziile tehnice anuale pot ajunge chiar la 1.000 de lei, in functie de timpul autoturismului.