Preconizata societate mixtă, care ar putea valora cel puţin zece miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari), ar putea fi creată până la mijlocul acestui an, susţin sursele. Deocamdata nu a fost luata insa o decizie finală, orice combinaţie necesitand aprobarea autorităţilor de reglementare. De asemenea, nu trebuie ignorata opoziţia sindicatelor, avertizează sursele.

Reprezentanţii Siemens şi Bombardier nu au comentat informaţia. Analiştii de la Societe Generale SA au evaluat divizia de mobilitate a Siemens la aproximativ 7,2 miliarde de euro, în timp ce Veritas Investment Research Corp apreciază că participaţia de 70% deţinută de Bombardier în divizia de transportat valorează cel puţin cinci miliarde de dolari.

Prin combinarea diviziilor lor feroviare, Siemens şi Bombardier vor reuşi să atenueze presiunile din partea concurenţilor chinezi, care se extind pe plan global şi ameninţă cota de piaţă a celor două companii. Divizia de mobilitate a Siemens produce trenurile de mare viteză ICE, care conectează principalele oraşele germane, tramvaie şi echipamente de semnalizare.

Siemens şi Bombardier au o prezenţă importantă pe piaţa din România, mentioneaza agerpres.