"Părţile au convenit creşteri salariale, începând cu luna mai, de 180 lei pentru operatori, ceea ce reprezintă 7% din salariul mediu brut la nivel de operatori. În luna mai, operatorii vor primi şi o primă excepţională de 360 lei. În plus, toţi angajaţii vor primi o primă pentru rezultatul anului 2013, în valoare de 1.400 lei brut, care va fi acordată, de asemenea, în luna mai 2014", potrivit informaţiilor furnizate de constructorul auto, citate de Mediafax.

Constantin Stroe, vicepreşedintele CA al constructorului auto, a declarat la începutul săptămânii trecute că negocierile prelungite dintre conducerea Automobile Dacia şi sindicate pentru contractul colectiv de muncă din acest an urmează să se încheie, părţile acceptând o "creşterere rezonabilă" a salariilor.

El a afirmat că, în timp ce la Dacia operatorii au încasat anul trecut un salariu mediu brut de 4.428 lei la operatori, nivelul consemnat în economia naţională a fost 2.224 lei, iar pe ramura de profil s-a situat la 2.682 lei.

Salariaţii Dacia beneficiază, printre altele, de o primă de participare la profit, de Paşte şi de Crăciun, de 8 martie, de vacanţă, masă caldă şi transport gratuit, bilete de odihnă, ajutor de căsătorie şi deces, a arătat Stroe.

În 2013, negocierile dintre conducerea constructorului auto şi Sindicatul Autoturisme Dacia s-au încheiat la jumătatea lunii aprilie, fiind agreate o creştere a "masei salariale" cu 6% şi o primă de rezultat pentru toţi angajaţii, pentru rezultatul anului 2012, de 1.680 lei brut, potrivit datelor anunţate de companie la acel moment.

Negocierile începuseră în februarie, iar o parte a angajaţilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea pe 20 şi 21 martie 2013, nemultumiţi că nu a fost semnat contractul colectiv de muncă şi că revendicările salariale cerute de ei nu au fost incluse în document.

Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat la finele lunii februarie a acestui an că uzina din Mioveni trebuie să-şi păstreze competitivitatea faţă de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât şi menţinea costurilor salariale "la un anumit nivel".