Un gust delicios, o formă atipică, o conotaţie paradisiacă, ananasul îndeplineşte toate condiţiile ca să ne placă.
Datorită bromelinei, o enzimă cu numeroase virtuţi, ananasul uşurează digestia proteinelor şi drenajul acestora în organism.
În mod tradiţional tulpina ananasului, bogată în bromelină, este folosită pentru a trata celulita şi diminuând aspectul de „coajă de portocală”.

Sursă de fibre
Datorită conţinutului de fibre, ananasul este recomandat pentru o bună digestie. Fiind foarte nutritiv, este recomandat anemicilor convalescenţilor. Ananasul este diuretic şi detoxifiant, având la fel ca grepfruitul capacitatea de a dizolva grăsimile.
Mulţi specialişti includ curele de ananas în programele de slăbit, precum şi în cele de combatere a celulitei. Extractul de ananas se poate lua în timpul unei cure de slăbire, dar şi la terminarea ei, pentru a preveni îngrăşarea. Conţinutul de vitamina C din ananas ajuta la metabolizarea grăsimilor şi a colesterolului. Ananasul are acţiune diuretică, o cură cu ananas eliminând atât sărurile cât şi apa în exces din ţesuturile subcutanate. Poţi consuma ananasul atât sub formă de suc în stare proaspătă, cât şi sub formă de pulbere, în capsule naturale.

Dieta cu ananas

Micul dejun
Cereale cu ananas:
300 grame ananas
Curăţă şi taie fructul bucăţele, adaugă 3 linguri de cereale (6 grame) şi 2 linguri de suc de portocale

Prânz
Verdeaţă cu ananas:
curăţă 250 grame de ananas şi taie-le bucăţele. Adaugă un ardei gras tăiat mărunt, 2 cepe mici şi 50 grame de alte legume (după preferinţă). Căleşte ardeiul gras, cepele şi legumele într-o lingură de ulei de măsline. Adaugă ananasul şi lasă-le la un foc mediu 3 minute.

Cina
Salată de ananas şi ciuperci:
Curăţă 300 grame de ananas şi taie-le bucăţele. Spală 100 grame de ciuperci şi taie-le, apoi adaugă 30 de grame de carne de curcan tăiată în felii subţirele şi amestecă totul. Asezoneaza salata cu o linguriţă de pătrunjel proaspăt şi piper.

Bogat în vitamine

Este bogat în vitaminele A , B şi C, betacaroten, potasiu, magneziu şi săruri minerale. Ananasul proaspăt este o sursă importantă de vitamina C, ale cărei proprietăţi antioxidante contribuie la sănătatea oaselor, a cartilagiilor, a dinţilor şi a gingiilor. În plus, protejează împotriva infecţiilor, favorizează absorbţia fierului din verdeţuri şi grăbeşte cicatrizarea rănilor.
Vitamina B1 din ananas este necesară în metabolizarea glucidelor şi în procesul de creştere. Stimulează formarea unei enzime care ajută la asimilarea hranei favorizând apetitul.
Favorizează buna funcţionare a sistemului nervos şi a memoriei.

Curăţă vasele sanguine şi diminuează reacţiile citostaticelor


Ananasul nu te ajută doar să slăbeşti, ci are şi proprietăţi antiinflamatorii.
Reglează probleme de circulaţie, fluidizează sângele, stimulează circulaţia sanguină, fiind util în prevenirea trombozei, aterosclerozei, sau în diferite boli ale inimii. Sucul de ananas ajută la curăţarea vaselor sanguine de „rugină“, prevenind accidentele vascular-cerebrale şi infarctul miocardic. Este indicat pentru tratarea contuziilor şi entorselor sau pentru a favoriza resorbţia edemelor locale.
Fermenţii din ananas stimulează puterea de apărare a organismului, stagnând creşterea metastazelor şi diminuând reacţiile adverse ale terapiei cu citostatice şi radioterapiei.

Sfatul specialistului
Dr. Cristina Bogdan, medic naturopat, reprezentant medical Arkopharma
“Este un fruct bogat în fibre şi micronutrienţi, ajută la protecţia organismului de cancer şi, prin dispersarea blocajelor sangvine, creşte protecţia la nivelul inimii. Pentru un plus de energie şi de imunitate puteţi adăuga în alimentaţie ananasul. Conţine vitaminele C şi B, B1 şi antioxidanţi care ajută la întărirea organismului şi la creşterea imunităţii”.