Ti-ar plăcea, desigur, să strălucesti şi după vârsta de 40 de ani. Este timpul să te îngrijesti mai atent, să acorzi mai mult timp formei fizice. Și, cel mai important, nu permite timpului să-şi pună amprenta asupra aspectului tău! Aşadar, zilnic sau cel puţin de trei ori pe săptămână fă mişcare, mergi cât mai mult pe jos pentru a consuma caloriile şi pentru a avea o stare psihică bună. 

Transformările hormonale legate de înaintarea în vârstă predispun femeile care au în jur de 40 de ani, la îngrăşare, chiar dacă nu-şi schimbă regimul alimentar sau stilul de viaţă. Specialiştii spun că una dintre strategiile de a te păstra în formă este aceea de a păstra un echilibru între caloriile care „intră” în organism şi cele consumate. Și cheia succesului la acest capitol este tocmai mişcarea pentru că este mult mai sănătos să te mişti decât să faci cure de slăbire care îţi strică aspectul fizic, îţi pot provoca agravări ale unor boli cronice şi nu în ultimul rând îţi deteriorează starea psihică.
Un alt scret ar fi eliberarea de stres, pentru că acesta declanşează eliberarea cortizonului, un hormon care te face să-ţi fie foame. Tocmai din acest motiv, unele femei, atunci când simt că sunt copleşite de probleme mănâncă mai mult.

De ce ne îngrășăm mai ușor?

Începând de la vârsta de 40 de ani, femeile, ca și bărbaţii, pierd o parte din masa musculară dacă sunt sedentari. Rezultatul este acela că arderea caloriilor se diminuează, corpul economisind « proviziile » de grăsimi. Se ajunge astfel la luarea în greutate și, cel mai adesea, la dereglări hormonale. Acestea antrenează o repartizare a grăsimilor diferită, care se localizează la nivelul abdomenului, bustului și braţelor.

Ce regim să alegi ?

După 40 de ani, trebuie să faci efortul de a te menţine în formă, asa că adoptă o dietă echilibrată:
proteine – carne, peste, ouă, produse lactate;
zaharuri lente – paste, pâine integrală, fructe;
grăsimi – ulei de rapiţă si măsline, peste gras;
vitamine si minerale – fructe si legume;
dulciuri – cu măsură!

Nu încerca să slăbești repede

A slăbi repede după vârsta de 40 de ani duce la accentuarea ridurilor – la ce bun să ai o siluetă de adolescentă dacă faţa și corpul îţi sunt brăzdate de riduri? Mai mult, dietele de slăbit lipsite de echilibru sunt mai obositoare după 40 de ani și pot deveni în unele cazuri nefaste, în special pentru schelet (osteoporoză) și musculatură. Și nu uita, înainte de toate trebuie să ai un mod de viaţă echilibrat, fără eforturi deosebite care îţi pot afecta starea fizică și psihică.

Mănâncă ca și cei din familie

Pregătește aceeași mâncare pentru toată familia, variată, din care pot mânca toţi, inclusiv tu, și astfel vei înlătura probabilitatea de a te simţi frustrată din cauză că ei ar avea meniu diferit. De exemplu, pregătește pentru cină carne de pui pe grătar, cartofi (în ce formă dorești) și fasole verde sotată. Din acest meniu, tu vei alege carnea și fasolea, evitând cartofii, iar ceilalţi vor opta, desigur pentru restul pentru că nu au restricţii de dietă.