În aceeaşi perioadă, profitul direct net a fost de 57,6 milioane euro, mai puţin cu 8% faţă de anul anterior, în timp ce EBITDA a atins cifra de 113,5 milioane euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,5% faţă de rezultatele obţinute în acelaşi an 2012.

Sumele corespunzătoare profitului net sunt influenţate de vânzarea activelor din 2012 stabilită prin strategia companiei de reciclare a capitalului, mai ales de vânzarea centrului comercial Munster Arkaden din Germania şi de participarea noastră la trei centre comerciale non-strategice din Brazilia. Prin metoda ajustării LFL, profitul direct net şi EBITDA au rămas la acelaşi nivel.

Potrivit lui Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra: „Per total, în 2013 rezultatele Sonae Sierra au fost mai bune decât ne-am aşteptat. În anul 2013 ne-am situat constant peste indicele de vânzări de retail din majoritatea ţărilor europene unde funcţionăm; am continuat să ne extindem activitatea prin inaugurarea unor centre comerciale noi şi prin încheierea a noi contracte de prestare de servicii profesionale pentru centrele comerciale.”

CEO-ul Sonae Sierra adaugă:

„Putem identifica în Europa o diviziune clară a condiţiilor economice de-a lungul anului. În primele cinci luni din 2013 ne-am confruntat cu o scădere a vânzărilor şi o creştere a ratei rentabilităţii (yield-urilor), aşa cum a fost prognozat. Totuşi, începând din luna mai am fost martorii unei creşteri a încrederii consumatorilor, iar din octombrie am înregistrat vânzări în creştere de la o lună la alta pentru cea mai mare parte a portofoliului, în vreme ce rata rentabilităţii s-a stabilizat, mai ales în Portugalia şi în Spania. Suntem încrezători că această tendinţă de creştere va continua şi în 2014 şi ne-am construit o platformă puternică pentru a profita de revenirea pieţei de îndată ce aceasta se va materializa. Chiriaşii noştri din Brazilia deja au înregistrat o creştere a vânzărilor de peste 5% şi am reuşit să avem o creştere semnificativă la chirii.”