Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a înregistrat un profit de 5,1 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2013. În aceeaşi perioadă, venitul direct a fost de  in 42,7 milioane de euro, în descreştere cu 7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce valoarea EBITDA este de 83,7 milioane de euro, cu 3% mai mică decât în aceeaşi perioadă a anului 2012.

Aceste rezultate sunt influenţate de impactul vânzării în anul 2012 a centrelor Munster Arkaden - în Germania - şi Pátio Brasil, Penha Shopping şi Tivoli Shopping – în Brazilia, urmând strategia companiei de recirculare a capitalului.

"Continuăm să ne dezvoltăm strategia într-o manieră sustenabilă, îmbunătăţind permanent eficienţa operaţională, limitând riscurile şi extinzându-ne activitatea către noi pieţe emergente. Este important să subliniem în acest moment că, împreună cu chiriaşii noştri, am obţinut în mod constant rezultate mai bune decât indicatorii de vânzări din retail din ţările europene în care operăm, menţinând rate de ocupare stabile în cadrul activelor pe care le administrăm. Mai mult decât atât, continuăm să ne extindem business-ul prin deschiderea de noi centre comerciale, precum şi prin creşterea activităţii de furnizare de servicii", a declarat Fernando Guedes de Oliveira, CEO Sonae Sierra.

Rata de ocupare a portofoliului la nivel global a fost 95%, datorită calităţii activelor şi managementului companiei, în contextul în care ratele de ocupare şi vânzările pe piaţa europeana imobiliară de retail sunt încă afectate de impactul situaţiei economice curente. Performanţa pozitivă a fost, de asemenea, susţinută şi de redeschiderea cinematografelor anterior operate de către Socorama în cadrul centrelor comerciale din Portugalia, după semnarea contractului cu Oriente Group.

În primele nouă luni ale anului 2013, Sonae Sierra şi-a consolidat prezenţa în Brazilia, cu inaugurarea, în luna mai, a centrului comercial Boulevard Londrina Shopping, primul proiect de dezvoltare al companiei din regiunea sudică a Braziliei, situat în oraşul Londrina. Centrul comercial cu suprafaţa totală închiriabilă de 47.800 m2 a creat peste 3.000 de locuri de muncă directe, printr-o investiţie de aproximativ 122 de milioane de euro.

În Portugalia, Sonae Sierra a cumpărat 50% din CascaiShopping, primul centru comercial al companiei construit pe un teren de tip greenfield.

În materie de extinderi şi renovări, în Portugalia compania a inaugurat extinderea AlgarveShopping, o investiţie de 4,5 milioane de euro, care a adăugat 3.000 m2 centrului comercial, permiţând găzduirea celor mai mari magazine C&A şi H&M din Algarve. De asemenea, a fost anunţată şi investiţia de 5 milioane de euro realizată în renovarea NorteShopping, care va fi realizată în etape şi este programată pentru a fi finalizată în 2014.

Totodată, în septembrie, compania a anunţat extinderea şi renovarea Franca Shopping, în Brazilia, care va începe în 2013 şi este programată pentru inaugurare până la finalul anului 2014. Această extindere, care reprezintă o investiţie de 31 de milioane de euro, va adăuga aproximativ 11.000 m2 şi 68 de noi magazine, centrul totalizând ulterior 30.000 m2 suprafaţă totală închiriabilă.

Primele nouă luni ale anului au fost punctate şi de o creştere în sectorul de furnizare de servicii, prin semnarea a 43 noi contracte. Acestea includ 17 contracte în aria serviciilor de dezvoltare şi 26 de proiecte în aria de administrare a proprietăţilor şi/sau contracte de închiriere, încheiate cu precădere în nordul Africii (Maroc şi Algeria).

În octombrie, în afara rezultatelor celui de-al treilea trimestru, Sonae Sierra a inaugurat două noi centre comerciale - Hofgarten Solingen, în Germania, şi Passeio das Águas, în Brazilia – şi a anunţat intrarea pe o nouă piaţă – Turcia, odată cu crearea Sierra Reval, o companie furnizoare de servicii în sectorul centrelor comerciale, precum dezvoltare, management şi închiriere.

De asemenea, tot în luna octombrie, Sierra Fund şi CBRE Iberian Value Added Fund au vândut centrul comercial Parque Principado din Spania pentru suma de 141,5 milioane de euro unei companii deţinute de către  INTU Properties PLC şi Canada Pension Plan.

Indicatori Valorici
Sonae Sierra calculează valoarea activelor nete (NAV) în conformitate cu liniile directoare publicate în anul 2007 de INREV (European Association for Investors in Non-Listed Real Estate Vehicles), asociaţie la care compania este membră. În baza acestei metodologii, valoarea activelor nete ale companiei la data de 30 septembrie 2013 era de 1,037 miliarde de euro, în descreştere cu 1,3% faţă valoarea înregistrată în decembrie 2012, în principal din cauza variaţiilor de curs valutar.