Ministrul Industriei, Christophe Sirugue, a precizat că executivul va comanda 15 trenuri de mare viteză (TGV), care vor fi folosite pe linia Bordeaux-Marseille, plus alte şase TGV-uri pentru viitoarea linie de tren de mare viteză Paris-Torino-Milano. La rândul său, compania naţională de căi ferate din Franţa (SNCF) va comanda 20 de locomotive diesel pentru remorcarea trenurilor în pană.

Potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, valoarea acestor comenzi făcute grupului Alstom se ridică la 630 milioane de euro. In acelasi timp, grupul Alstom s-a angajat să investească 40 de milioane de euro în uzina sa de la Belfort până în 2020. Investiţiile vor fi alocate în principal pentru dezvoltarea şi producţia unui noi model de locomotivă hibridă sau diesel.

Uzina de la Belfort este locul unde Alstom a demarat activităţile în 1879 înainte de a produce prima sa locomotivă cu aburi în 1880 şi primul tren de mare viteză (TGV) în 1978. Luna trecută, conducerea companiei Alstom a provocat proteste de stradă după ce anunţat că ar putea pune capăt producţiei la uzina de la Belfort până în 2018, dar s-a angajat să transfere aproximativ 400 dintre cele 480 de locuri de muncă de la această uzină.

Înaintea alegerilor prezidenţiale, Guvernul socialist, criticat deja pentru că nu face suficient pentru a stopa dezindustrializarea în Franţa, a demarat discuţii pe toate fronturile în dorinţa de a opri închiderea uzinei de la Belfort. Statul francez deţine 20% din drepturile de vot în Consiliul de Administraţie al Alstom, informeaza agerpres.