Henkel şi-a prezentat noua strategie şi noile obiective financiare pentru următorii 4 ani, până în 2016. În acelaşi timp, compania a confirmat că îşi va atinge obiectivele fixate pentru 2012, date fiind performanţele din primele nouă luni ale anului 2012.

“Noua strategie are la bază valorile companiei şi va ghida dezvoltarea companiei în următorii ani, conform viziunii noastre– Henkel este lider global în mărci si tehnologii,”explică Kasper Rorsted, CEO Henkel.

“Vom performa mai bine decât competitorii noştri, ca o companie globală cu operaţiuni şi structuri simplificate şi o echipă inspirată – aceasta este esenţa noii noastre strategii.

Vom accelera creşterea şi vom spori profitabilitatea celor trei divizii. Ne orientăm către dezvoltarea categoriilor principale, a celor cu potenţial de creştere în viitor şi pe extinderea business-ului pe pieţele emergente, în paralel cu adaptarea structurilor şi întărirea echipei noastre globale”, adaugă Kasper Rorsted.

Noua strategie 2016 a presupus şi o analiză detaliată şi aprofundată a principalelor tendinţe pe pieţe, pe termen lung.

Ca rezultat, Henkel a identificat zone cu potenţial considerabil pentru creştere accelerată, inclusiv pentru creşterea profitabilităţii fiecărei divizii în parte. Compania va spori volumul de investiţii şi capital (capex) cu peste 40% până în 2016, până la crica două miliarde euro.

Obiective financiare 2016

Până în 2016, urmăreşte să atingă vânzări de 20 miliarde euro, din care 10 miliarde euro de pe pieţele emergente. În ceea ce priveşte indicatorul ajustat câştiguri per acţiune preferenţială (EPS) Henkel vizează o rată anuală de creştere (CAGR) de 10% până în 2016.

Aceste obiective financiare includ optimizarea activă a portofoliului, inclusiv achiziţii de valoare mică-medie, vânzări sau renunţarea la unele activităţi non-strategice (care în prezent generează vânzări de cca 500 milioane euro). Achiziţii sau vânzări majore nu sunt incluse în aceste obiective financiare.

Henkel îşi va concentra şi în continuare atenţia asupra generării de cash prin reducerea indicatorului net working capital la cca 5% din vânzări în 2016.

Noile priorităţi strategice pe scurt

Exploatarea potenţialului categoriilor

Henkel urmăreşte o mai bună exploatare a potenţialului categoriilor prin optimizarea portfoliului, întărirea principalelor mărci, lansarea de inovaţii şi orientarea activă către clienţi şi consumatori.

Îşi va concentra atenţia asupra mărcilor sale puternice: în 2016, primele zece vor genera aproximativ 60% din vânzările totale (în 2012, circa 46%).

În condiţiile acordării unei atenţii sporite pieţelor emergente, care au nevoie de inovaţii, Henkel va deschide în perioada următoare şapte noi centre de Cercetare & Dezvoltare în următoarele oraşe: Pune (India), Seul (Corea), Dubai, Moscova (Rusia), Johannesburg (Africa de Sud), São Paulo (Brazilia) şi Toluca (Mexic).

Focus pe regiunile cu potenţial

Pe pieţele emergente, îşi va extinde poziţiile pe pieţele existente şi va accelera creşterea în ţările în care are déjà o poziţie puternică. În plus, va intra, selectiv, şi pe alte pieţe/ ţări. Astfel, în 2016, 12 dintre cele mai importante ţări ca vânzări sunt de aşteptat să fie din zone emergente.

Generarea excelenţei operaţionale

Îşi va îmbunătăţi continuu excelenţa operaţională prin creşterea vitezei proceselor, prin standardizare şi noi tehnologii digitale, printr-o disciplină strictă a costurilor şi reducerea cheltuielilor administrative.

Pentru a creşte acoperirea globală a Shared Services Centers, Henkel va investi în noi centre pentru ţările arabe şi China/ Asia de NE, în afara actualelor patru centre. Numărul persoanelor angajate în Shared Services va creşte la peste 3.000. Domeniul IT este extrem de important pentru creşterea eficienţei proceselor. Prin urmare, va investi în domeniul IT cca 140 milioane euro până în 2016, în paralel cu consolidarea centrelor globale, expansiunea e-sourcing şi reducerea numărului de furnizori IT cu cca 40% în 2016.

Întărirea echipei globale

Pentru a-şi întări echipa, Henkel îşi va concentra atenţia asupra următoarelor trei domenii: Leadership, Talent & Performanţă şi Diversitate.

Pentru a-şi pregăti cât mai bine liderii, Henkel îşi va diversifica programele de training şi dezvoltare a angajaţilor, ca de exemplu Executive Resource Program, la Harvard Business School. În plus, pregăteşte campanii de employer branding şi răsplăteşte eforturile angajaţilor prin recompense pe măsura performanţelor. În plus, promovează diversitatea din punctul de vedere al naţionalităţii, vârstei şi sexului. Henkel este lider şi la acest capitol cu cca 30% femei în management, şi intenţionează să crească proporţia cu 1-2 puncte procentuale pe an.