Cea mai populara destinatie turistica a fost anul trecut Romania, fiind aleasa de aproape jumatate dintre romani.  La distanta mare fata de Romania, in topul tarilor vizitate s-au situat Italia (13%), Ungaria (12%) si Bulgaria (12%). Alte tari in care romanii au ales sa-si petreaca vacantele anul trecut au fost Grecia, Germania, Austria, Turcia si Spania.

Anul acesta, doar jumatate dintre romani intentioneaza sa mearga in vacanta, iar o treime isi planifica urmatoarea vacanta abia pentru 2015.

In 2014, Romania ramane atractia turistica cea mai importanta, fiind cea mai probabila destinatie pentru unul din patru romani care intentioneaza sa mearga in vacanta. Grecia (14%) si Italia (6%) sunt urmatoarele tari pe lista preferintelor de  vacanta pentru 2014.  In acelasi timp, circuitele care includ mai multe tari sunt o alternativa preferata de 15% dintre romani.

Varianta de transport cea mai utilizata pentru deplasarile internationale a fost masina personala/privata (52%), fiind urmata de calatoria cu avionul (47%). Pentru vacantele in tara, doar 8% dintre romani au ales avionul, in timp ce 85% masina personala/privata.

Romanii sunt influentati intr-o mare masura de experientele anterioare sau de recomandarile prietenilor in alegerea destinatiilor de vacanta.  Peste 80% dintre cei care planuiesc sa mearga in vacanta anul acesta nu au facut niciun fel de rezervare, si doar 7% si-au aranjat deja in intregime toate detaliile de calatorie, precum transportul si cazarea.

“In aceasta perioada, operatorii de turism au un potential considerabil, intrucat majoritatea celor care vor pleca in vacanta nu si-au organizat inca sejururile. Insa, odata cu venirea primaverii, incep sa se faca planificarile pentru concediile de vara si sunt urmarite indeaproape ofertele timpurii care au avantajul unor preturi mai bune fata de cele din sezon. Studiul realizat de noi arata ca operatorii de turism trebuie sa isi concentreze oferta cu precadere pe Romania si pe tarile care se afla in topul preferintelor si sa se asigure ca ofera cele mai bune servicii, intrucat romanii sunt foarte sensibili la recomandarile celor din jur”, a declarat Ioan Simu, director general Mercury Research.

Studiul a fost realizat in luna februarie 2014, prin interviuri online in panelul Mercury Research, pe un esantion de 1078 de respondenti cu varsta peste 18 ani. Eroarea maxima de esantionare este de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.