Potrivit estimarilor, avionul nu va fi gata inainte de 20140. Totusi, o serie de experti militar sunt de parere ca lucrarile pot fi grabite prin proiectarea in paralel in sistemelor de bord. "In conditiile unei finantari corespunzatoare a elementelor tehnologice cheie,  PAC ar putea intra in programul de testari undeva in jurul anului 2028", precizeaza Defense News, citandu-i pe responsabilii proiectului. 

Potrivit acestora, mari marii US Air Force evita termeni de genul "generatia a sasea", chiar "urmatoarea generatie", aratand ca nu este vorba de o singura platforma concreta, care nu difera foarte mult de cele anterioare, ci despre o retea integrata de sisteme de lupta.

O retea care va cuprinde, pe langa aparatele de zbor, capabile sa faca fata oricaror scuturi aeriene si sa lanseze atacuri fara a patrunde in zona de inamicului, o serie de sisteme cibernetice, spatiale, precum si mijloace de lupta radioelectronica. "Nu va fi chiar un avion de lupta, oricum nu de genul celor cu care s-au obisnuit pilotii", au precizat respectivii oficiali.

In ceea ce priveste NGAD, el va inlocui avioanele F/A-18, mentioneaza Defense News.