'O dată cu sosirea acestor submersibile la Novorossiisk, forţele submarine ale Flotei Rusiei în Marea Neagră vor cunoaste o redresare considerabila, tinand cont de faptul că navele din proiectul 636 au o mare autonomie subacvatică, fiind dotate cu echipamente avansate şi armamentul cel mai modern, inclusiv rachete antiaeriene şi de croazieră', a precizat amiralul rus.

El a mentionat ca respectivele ambarcatiuni sunt încă în construcţie la şantierele navale ale Amiralităţii din Sankt-Petersburg. Pe de alta parte, constructia a altor şase submersibile cu propulsie diesel-electrică din proiectul 636 se află 'sub controlul permanent al Comandamentului superior al marinei', a adaugat Cirkov.

Potrivit afirmatiilor sale, anul trecut, Flota rusa a primit două submarine cu propulsie diesel-electrică - Novorossiisk şi Rostov pe Don, iar  luna trecuta a fost lansat la apa un submarin de acelaşi tip, Staryi Oskol.

In ceea ce priveste performantele tehnice si de navigatie, inginerii ruşi, a detaliat Cirkov, lucreaza la creşterea adâncimii de scufundare şi a vitezei de croazieră a submersibilelor nucleare şi cu propulsie diesel-electrică, reducerea zgomotului sub apă şi a detectabilităţii, punând accent pe dezvoltarea dispozitivelor energetice, armamentului şi echipamentelor electronice.

Proiectul 636 urmează proiectului sovietic 877 Paltus, considerat de mare succes în epocă. În clasificarea NATO, cele două submarine fac parte din categoria Kilo. Occidentul a botezat de asemenea acest tip de submarine 'Gaura neagră în ocean', datorită faptului că, practic, sunt nedetectabile de sonarele forţelor antisubmarine ale NATO.