Cu 22.084 de unităţi vândute anul trecut, Volkswagen Golf a controlat 5,9% din totalul noilor autoturisme vândute în 2016 în Suedia, devansând cele mai populare trei modele de la Volvo, V70, S90 şi V90, care au controlat împreună 5,73% din piaţă cu 21.321 de unităţi vândute. Ultima dată când Volvo nu a fost lider de vânzări pe piaţa suedeză a fost în 1962, când acest titlu a fost deţinut de VW Beetle.

Chiar dacă în prezent Volvo Cars este deţinut de firma chineză Geely, producătorul de automobile este considerat în continuare o marcă suedeză emblematică. În funcţie de numărul total de automobile vândute, toate modelele incluse, Volvo are în continuare cea mai mare cotă de piaţă în Suedia, 21,5%, urmat de Volkswagen cu 15,7% şi Audi 7,3%, scrie agerpres.

Asociaţia constructorilor suedezi de automobile (BIL) a precizat că 2016 a fost un an record pentru industria auto, fiind înmatriculate 372.300 de autoturisme noi, în creştere cu 7,9% comparativ cu 2015, graţie unei economii puternice, în timp ce vânzările de camioane au crescut cu peste 15%.