"Anul 2016 a fost unul excepţional de bun în M&A, atât din punctul de vedere al volumului, între 3,4 şi 4 miliarde de euro, dar şi ca număr de tranzacţii, valoarea medie a unei tranzacţii, dar şi prin numărul de tranzacţii mari. Sfârşitul de an a fost decisiv în evoluţia pieţei", a explicat Ioana Filipescu.

Potrivit datelor companiei, în România, în 2016 au fost realizate 85 de tranzacţii de peste 5 milioane de euro, şi trei mega-tranzacţii, de peste 500 de milioane de euro. Valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 43 de milioane de euro.

Pe domenii, cele mai importante tranzacţii, după volumul total, s-au realizat în FMCG, în sumă de 856 de milioane de euro, urmat de oil&gas, cu un total al tranzacţiilor de 595 de milioane de euro, şi de retail, cu 533 de milioane de euro.

Potrivit Ioanei Filipescu, piaţa domestică este foarte slabă, iar tranzacţiile urmăresc curba de investiţi străine directe, scrie agerpres.

"Activitatea a crescut în perioada 2000 - 2008, din 2009 s-a prăbuşit până în 2014 şi apoi a început să crească. 2015 a fost unul foarte bun, cu tranzacţii de 2,7 miliarde de euro. Este acesta un trend? Este greu de spus, pentru că este o piaţă mică", a mai spus Ioana Filipescu.

Pentru 2017, reprezentanţii Deloitte se aşteaptă la o piaţă de M&A de aproximativ 3 miliarde de euro, prin reducerea numărului de mega-tranzacţii. Anul acesta, am putea asista la mega-tranzacţii în domeniul financial services sau în energie, susţine Ioana Filipescu.