Ananasul

Originar din America de Sud, ananasul conţine toată gama de vitamine - A, B, C şi E, acid citric, magneziu, iod, fosfor, calciu, potasiu, sulf, fier şi glucoză. Este unul dintre puţinele alimente care ajută la scăderea în greutate, fiind un excelent detoxifiant şi diuretic. În plus, ananasul stimulează circulaţia sângelui şi are un puternic efect antioxidant, fiind recomandat în ateroscleroză, boli ale inimii, astm, afecţiuni ale colonului şi artrite reumatoide. Studiile recente au pus în evidenţă faptul că sucul de ananas are şi efecte anticancerigene (cancer  ovarian, de sân, de plămâni, colon şi piele). Totodată, ananasul reduce inflamaţiile, are rezultate în tratarea sinuzitelor, a durerilor de gât, dar şi în recuperarea rapidă după intervenţiile chirurgicale.

Avocado

Recunoscut în America de Sud ca „fructul frumuseţii”, avocado are şi un rol important asupra menţinerii sănătăţii. Previne cancerul, ajută la digestie, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui, stimulează imunitatea şi ajută la diminuarea colesterolului din organism. Prin conţinutul bogat de vitamine, A, B, C şi E, avocado este „ingredientul” principal pentru frumuseţea pielii şi a părului.  Totodată, ele este indicat şi în perioadele de maxim efort intelectual, căci prin conţinutul de fosfor, fier şi magneziu îmbunătăţeşte gradul de concentrare. Fructul poate fi consumat atât în stare naturală, cât şi în diverse meniuri rafinate sau cocktail-uri.

Papaya

Cunoscut şi sub denumirea de „fructul îngerilor”, papaya are un procent bogat de substanţe nutritive, minerale şi fibre, foarte utile în prevenirea diabetului şi aterosclerozei. Fibrele de papaya luptă împotriva cancerului de colon, în timp ce nutrienţii ajută la prevenirea artritei reumatoide şi a osteoartritei. Consumat cu regularitate, papaya elimină acneea şi ajută la îndepărtarea ridurilor.

Mango

Prin conţinutul bogat de antioxidanţi şi vitamina C, dar şi de fitoelemente, mango influenţează pozitiv starea de sănătate şi încetineşte procesul de îmbătrânire. Cu un procent scăzut de grăsimi, acest fruct vă ajută să vă menţineţi inima sănătoasă, vederea bună şi sistemul imunitar puternic. În plus, mango are un efect deosebit împotriva riscului apariţiei cancerului. Potrivit specialiştilor, o cană de mango asigură 184% din necesarul zilnic de vitamina A (conţine mult betacaroten) şi 61% de vitamina C. Mango poate fi consumat în stare proaspătă sau în salate şi prăjituri ori sub formă de cocktail.

Maracuja

Maracuja sau „fructul pasiunii” are rolul de a curăţa intestinul gros de toxine, iar la nivelul aparatului digestiv oferă o protecţie deosebită în apariţia diverselor boli stomacale, fiind indicat în special persoanelor care suferă de colită. Mai mult, studiile recente arată că maracuja ameliorează simptomatologia bolnavilor de astm, a celor care au tulburări nervoase şi vindecă şi insomnia. Este indicat şi hipertensivilor, dar şi femeilor care au diverse probleme menstruale.

Rodiile

Rodiile sunt un adevărat izvor de sănătate. Prin conţinutul bogat de vitamina C, B5, potasiu, fibre, antioxidanţi şi polifenoli, sucul de rodii reduce factorii de risc al bolilor de inimă, iar pacienţii care suferă de tensiune arterială ar trebui să bea suc de rodii pentru a o readuce la nivelul normal. Sucul de rodii este indicat şi persoanelor care suferă de tulburări ale căilor urinare. Fructul are un efect deosebit antibacterian şi previne maladiile virale, precum gripa, dar are şi efect asupra tusei. Studiile recente arată că rodiile previn dezvoltarea cancerului de sân şi acţionează ca un medicament asupra cancerului de prostată, diabet, limfom şi răceală. Aceste fructe trebuie consumate şi de persoanele în vârstă care suferă de osteoartrită, avân un efect de calmare a durerilor.

Guava

Acesta este fructul cu cea mai mare concentraţie de antioxidaţi, dar conţine şi vitamina C, fibre, calciu, fosfor, potasiu şi acid nicotinic. Guava are efecte benefice asupra inimii, contribuie la reducerea colesterolului şi previne cancerul de prostată. Consumând guava cu regularitate, sistemul imunitar va fi mai puternic, iar dacă veţi bea şi suc de guava, veţi avea asigurată şi doza zilnică de vitamina C. Sucul unui singur fruct de guava conţine de cinci ori mai multă vitamina C decât doza zilnică recomandată.