"Pentru prima dată, am acceptat că ar fi posibilă o intervenţie a statului să se plafoneze preţurile. Este foarte posibil ca, la RCA, să se ajungă la o plafonare pentru şase luni, lucru permis de Legea concurenţei, dar, repet, pentru situaţii excepţionale. Până acum această clauză nu a mai fost folosită decât o singură dată, în 1997, pentru un subiect relativ minor", a spus Chiriţoiu, în cadrul unui seminar organizat de Consiliul Concurenţei la Sinaia.

El a amintit că, în perioada de boom al cotaţiei petrolului, s-a încercat plafonarea preţului carburanţilor, însă până la urmă acest lucru nu s-a făcut. Între timp, preţul petrolului a scăzut foarte mult şi preţurile la pompă s-au diminuat şi ele.

"Nu am vrea să devină o practică (plafonarea preţurilor - n.r.), de-asta spun că este un risc strategic. Odată deschisă această posibilitate, poate să crească apetitul şi altor grupuri de interese din alte sectoare economice, să vină cu acest gen de propuneri. Este periculos, întrucât cea mai bună protecţie este concurenţa între actorii din piaţă. Dacă vine statul şi stabileşte el un preţ, e un risc ca statul să cartelizeze piaţa. În loc ca acest lucru fie făcut de companii, întâlnindu-se pe la colţuri, vine statul şi îi cartelizează el şi, pe termen mediu, este mai rău pentru consumatori", a subliniat Chiriţoiu, citat de agerpres.

In opinia lui, cea mai mare problemă a acestei pieţe este faptul că cineva plăteşte poliţa RCA şi altcineva este beneficiarul. "Problema cea mai mare la RCA este faptul că interesele cumpărătorului şi interesele beneficiarului de poliţă RCA nu sunt aliniate. Aceasta este o reţetă de eşec, de ineficienţă economică. Unul plăteşte şi altul beneficiază. Deci faptul că pe poliţa RCA eu nu-mi repar maşina mea, ci îşi repară un terţ maşina, mă face pe mine să vreau să am un RCA cât mai ieftin, ca să bifez că îl am, să spun că mi-am făcut datoria, dar în acelaşi timp nu mă interesează dacă firma de asigurări îşi face bine treaba, îl despăgubeşte pe celălalt la timp sau îi repară maşina bine. Aceasta creează cea mai mare disfuncţionalitate în piaţa de RCA. Din acest motiv, o recomandare era să încercăm să unim interesele clienţilor şi ale beneficiarilor", a afirmat Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, Guvernul a introdus, în noua ordonanţă de urgenţă din acest domeniu, un mecanism de compensare directă. "Adică, dacă sunt victimă a accidentului, mă duc şi îmi repar maşina pe RCA-ul meu, urmând ca firma mea de RCA să se despăgubească ulterior de la firma de asigurări a celui care m-a lovit. În acest fel, credem noi, oamenii vor avea interesul să cumpere produse mai bune de RCA, pentru că ştiu că vor beneficia ei de aceste poliţe", a adăugat Chiriţoiu.