În rezultat, veniturile totale Nokia pentru trimestrul I al anului 2013 s-au ridicat la doar 5,9 miliarde de euro, cu 600 milioane de euro sub cifra estimata de analiștii chestionați de Reuters și cu 20% mai putin fata de rezultatele de anul trecut.

Vânzările au scăzut și in cazul Nokia Siemens Networks - un joint-venture al companiei finlandeze și Siemens, care produce echipamente pentru rețelele de comunicații. Cu toate acestea, profiturile acestei companii au crescut ca urmare a restructurării.
 
Expertii spun ca viitorul Nokia depinde în mare parte de cum se va descurca firma în segmentul telefoanelor inteligente premium, dar pentru companie ramane fosrte importanta și piața aparatelor tradiționale, entry level. In China, precum și în alte țări, Nokia cedeaza teren nu doar producătorilor mari, cum ar fi Samsung, dar si in fata  unor rivali mai puțin cunoscuti, care produc dispozitive ieftine.
 
"Declinul vânzărilor [Nokia] pe segmentul entry level este îngrijorător - spune analistul Nordea, Sami Sarkamies. - E bine că Lumia se vinde excelent, dar suntem foarte interesați de situația vanzarilor de dispozitive ieftine. Pe piata premium Nokia este in continuare un jucător minor și viabilitatea companiei depinde în principal de poziția sa pe segmentul telefoanelor ieftine." Dupa numărul de smartphone-uri vândute, Nokia este cu mult în urma Samsung si Apple, care împreună au livrat în trimestrul I aproximativ 100 de milioane de aparate.
 
Analistii indica gravitatea problemelor cu care se confruntă Stephen Elop, CEO-ul Nokia din 2010. La începutul anului 2011, Elop a luat decizia riscantă de a incheia un parteneriat strategic cu Microsoft care prevedea transferul aparatelor inteligente Nokia pe noua platforma software, Windows Phone. Aceasta a înlocuit sistemul de operare nativ, Nokia Symbian. Elop a promis o perioadă de tranziție de doi ani, insa acest termen a trecut si compania nu a obținut rezultate strălucite. Elop mai are la dispozitie doar Trimestrul II al acestui an pentru a demonstra ca a avut dreptate, mai remarca analistii.
 
CEO Nokia explică scăderea vânzărilor prin ascutirea concurenței. Pentru a rezolva problema, Nokia trebuie sa ofere produse ieftine si inovatoare, spune Elop. Compania a lansat recent un telefon de 15 de euro, care vizează piețele emergente si urmeaza sa scoata pe piata dispozitive noi adresate segmentul mediu de preturi.