"Consumul de combustibil publicat de producători este, în medie, cu 23% mai mic decât cel inregistrat în conditii reale", se puncteaza in raport.

Potrivit documentului, producătorii au la dispozitie nu mai putin de 20 de modalitati  prin care pot, cu putina creativitate, sa interpreteze, in avantajul lor, procedurile de testare pentru a îmbunătăti imaginea de vehicule "verzi".

“De exemplu, aplicarea unor benzi adezive pentru a închide fantele din jurul usilor, supra-umflarea anvelopelor, reducerea greutătii vehiculului, precum si efectuarea testelor la altitudine, la temperaturi ridicate si pe piste cu o suprafată netedă impecabila", a explicat asociatia.

Atunci când aceleasi teste sunt efectuate de către un laborator independent pe masinile standard, venite direct de pe linia de productie, decalajul între consumul si emisiile de CO2 anuntate si cele reale  este, în medie, de 23% .

"Acest lucru demonstrează că producătorii induc în eroare atat consumatorii, cat si legiuitorii si ca obiectivele reglementărilor UE care vizează reducerea emisiilor de CO2 nu sunt respectate. Singura modalitate de a restabili încrederea si. a realiza reducerile de CO2 impuse este de a pune capat  lacunelor în cazul  procedurilor de testare", a comentat un analist, citat de presa belgiana.

Începând cu anul 2006, Federatia Europeană de Transport si Mediu solicita permanent introducerea unui nou tip de testare pentru vehiculele noi, pentru a se demonstra in mod real  că performanta lor este în concordantă cu rezultatele testelor facute de producători.