Constructorul nipon de automobile mizeaza pe vanzari de 9,7 milioane de masini in 2012, adica o crestere de 22% fata de 2011, an marcat de devastatorul seism din nord-estul Japoniei.


Toyota se pregateste sa recastige suprematia globala. Fabricantul auto a anuntat ca mizeaza anul acesta pe vanzari de 9,7 milioane de unitati. Daca aceasta cifra se confirma in urmatoarele saptamani, grupul nipon va redeveni liderul pietei auto mondiale, inaintea companiei americane General Motors (GM) si a germanului Volkswagen (VW), care ar urma sa inregistreze anul acesta vanzari cuprinse intre 9,1 si 9,2 milioane au autoturisme fiecare, potrivit estimarilor institutului Fourin.

In 2011, cel doi concurenti, precum si grupul franco-japonez Renault-Nissan au depasit Toyota, in conditiile in care productia acestuia din urma a fost putenic afectata de valul ucigas si de cutremurul din Japonia, precum si de inundatiile din Thailanda.

In primele noua luni ale acestui an, Toyota si-a recastigat pozitia de lider al planetei. Compania s-a sprijinit in special pe dinamismul vanzarilor din Statele Unite, prima sa piata de desfacere. In octombrie, constructorul a afisat in aceasta tara un avans al veniturilor realizate de 16%.

Expertii sunt de parerea ca, daca nu ar fi intervenit criza politica din relatiile Japoniei cu China (dialogul dintre cele doua state fiind puternic deteriorat de disputa legata de apartamenta unei insule din Marea Chinei), vanzarile Toyota ar fi depasit 10 milioane de unitati.