Constructorii auto japonezi Toyota Motor Corp şi Nissan Motor Co au decis să extindă la nivel mondial programul de rechemare la service demarat anterior numai pentru America de Nord, în ideea de a înlocui airbag-urile care intră în echiparea respectivelor vehicule, airbaguri produse de Takata Corp.

Masura adoptata de Toyota, cel mai mare constructor auto japonez şi numărul unu mondial, vizeaza alte 2,86 milioane vehicule din 24 de modele produse în perioada aprilie 2003 - decembrie 2008, dintre care 1,729 milioane în Europa, 360.000 în Japonia şi 190.000 în China. In cazul Nissan, este vorba de 198.000 de vehicule, inclusiv modelele Navara, Caravan şi Teana construite în perioada aprilie 2007 - decembrie 2008, după ce anterior a lansat o acţiune similară în SUA şi Canada.

În ambele cazuri, problema cu airbag-urile produse de Takata este că sistemele de umflare conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi să genereze o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor.

Aceasta decizie ridica la 11 milioane numărul total al masinilor rechemate la service de Toyota de la începutul crizei airbag-urilor Takata. Pentru Nissan, aceasta cifra este de aproximativ 4,2 milioane unităţi. Până în prezent însă cel mai afectat constructor auto este Honda, care a fost nevoit să recheme la service aproximativ 20 de milioane de automobile la nivel mondial.