În anul 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a  scos la licitaţie reabilitarea DN 67 C.

Lucrările au început efectiv în 2009, iar investiţia licitată s-a ridicat la 1,3 miliarde de lei.

Potrivit unui raport întocmit de CC, nu au existat suficiente elemente credibile, reale şi fundamentate care să justifice demararea obiectivului de investiţii, iar după ce opţiunea a fost făcută, derularea investiţiei a acumulat în practică, în mod inexplicabil, aproape toate tipurile de vulnerabilităţi, disfuncţionalităţi şi deficienţe constate de audit în activitatea specifică a companiei.

Mai mult, demararea lucrărilor realizate de compania afaceristului Nelu Iordache, Romstrade, s-a făcut ilegal. Transalpina, un drum regal, dar plin de pericole, nu a avut aviz de mediu de la începutul până la sfârşitul lucrării, scrie Antena3.