Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) propune Guvernului mai multe soluţii privind taxa auto, printr-o construcție „durabilă și suportabilă”, care are ca scop penalizarea poluatorilor și stimularea celor care achiziționează autovehiculele cele mai ecologice, se arată într-un comunicat al organizaţiei.

Astfel, reprezentanţii UNTRR propun aplicarea modelului german prin stabilirea unei taxe anuale, suportată de proprietarii de autovehicule corelată cu puterea de cumpărare din România care să țină cont de clasa de poluare (non-euro, E1, E2, ...E6, Electric), tip de motorizare (benzină, diesel, electric), capacitate cilindrică - renunțarea la taxa auto și diferenţierea impozitului anual perceput pentru proprietarii de autovehicule funcție de normele de poluare, capacitate cilindrică/emisii de CO2, motorizare.

O altă măsură văzută de transportatori, pentru stimularea de achiziţie a autovehiculelor noi este aceea a reducerii valorii rovinietei pentru vehiculele Euro 6 cu 50%, Euro 5 cu 40%, pentru Euro 4 cu 30%, pentru Euro 3 cu 20%, pentru Euro 2 cu 10%.

„Menționăm că în 2011 din taxa de poluare auto s-au încasat 365 milioane lei iar în 2012 estimarea este că încasările au fost mai mici cu 25-30%, adică 260-270 milioane lei”, susţin reprezentanţii UNTRR.

În acest context, propunerea UNTRR este să se renunțe la taxa auto, iar impozitul anual să rămână neschimbat la Euro 5 și în timp să fie diferenţiat pentru celelalte categorii 10% la Euro 4, 15-20% la Euro3, 30-50% la Euro 2, 50-100% la Euro 1, 100-200% la NonEuro.